Novinky

Acura: známe všechny novinky pro další tři roky!

Prémiová značka Hondy v tomto období prochází renesancí, srovnatelnou snad jen s dobou, kdy koncem osmdesátých let začínala. Po SUV modelu Acura RDX má první sedan Acura TLX, který nemá s hondami moc společného – využívá vlastní platformu, nový sportovní motor a veškerou techniku balí do velmi atraktivního, sportovního designu. Ale co se chystá dál?

Acura teď na dealerské konferenci představila produktový plán až do roku 2022, tedy na dalšího dva a půl roku a některý z prodejců si to nenechal pro sebe, víme tedy, co můžeme od této značky očekávat. Popravdě řečeno žádné překvapení se nekoná, o všem vlastně už víme, …i když něco by se možná přece jen našlo. 😉

Nejdřív jednu relativně špatnou zprávu – nebude sportovní verze SUV Acura RDX Type S. Ačkoli Acura do budoucna slibuje Type S verze všech svých modelů, u současné generace RDX k tomu nejspíš nedojde. RDX Type S v tříletém plánu není a vzhledem k tomu, že už se dva roky vyrábí, nejspíš se s ní nepočítá. A v nejbližších třech letech se nevrátí ani luxusní sedan Legend, o němž se spekulovalo. Sedanům teď prostě doba nepřeje. 🙁

Jinak ale podle dřívějšího plánu doplní Acuru TLX a TLX Type S nové SUV Acura MDX a i to dostane verzi Type S s motorem V6 3.0 Turbo. A dostáváme se k tomu malému překvapení. Sama Acura potvrdila, že skončí sedan ILX, který bude nahrazen „novým kompaktním sedanem“. I u něj se počítá s Type S verzí (však také jaké jiné auto by si ji zasloužilo víc), ale osobně si myslím, že v tomto případě poslouží k pohonu spíš přeplňovaný dvoulitr z Civicu Type R, než šestiválec, ten by asi byl na kompakt moc těžký. Ale vzhledem k nové platformě lze očekávat, že i New Compact Sedan Type S bude mít pohon všech kol. Mimochodem – také vám to připadá jako další dílek do skládačky návratu modelu Integra? 😉

Škála modelů Acura tedy zůstane v nejbližších letech „na svém“, nepočítáme-li tři Type S verze. Značka se však s tímto portfoliem chce v roce 2022 dostat na více než 200 000 prodaných vozů ročně ze současných 160 tisíc. Legend bude nejspíš ještě nějakou dobu u ledu, ale v dalších letech bychom se měli prý dočkat nového crossover topmodelu, jenž naváže na neúspěšný typ ZDX.

10 komentářů: „Acura: známe všechny novinky pro další tři roky!

  • Tak kompaktní sedan s pohonem všech kol a turbem mi moc jako integra nezní. Ale samozřejmě, jméno integra se tomu propůjčit dá, papír snese všechno 🙂

    • A co bys raději? Kompaktní sedan s pohonem předních kol a vydechlou atmosférou? 😀

      Jde spíš o to, co model znamenal pro značku, dneska jsou požadavky přece jen jiné. 😉

      • Lehké kupé s točivou atmosférou bych chtěl, děkuji mockrát. 🙂 Moje požadavky se moc nezměnily.

        • Stern: greténi si to nepřejí a běžný uživatel vlastně taky ne – vždyť už ani v tom Ferrari nejsou atmosféry, protože 570 koní a 540 Nm je málo, sotva to jede, turbo je lék na všechny strasti.

          Aktuálně můžeš ještě chytnout final edition BRZ nebo hachiny a pak už jen Miata RF. Ani jedno z toho nemá motor jako měla ITR, ale z pohledu jízdy je to radost větší než dnešní CTR.

          • Skyline: V červenci mi dorazí nová Miata, lepší malý sporťák teď podle mě není (ale pořád mi ten motor přijde málo nabroušený i po zvednutí redline). BRZ mi sice víc sedí tím, že je kupé a celé je naladěné víc do tuha, a ten motor by teoreticky měl být fajn, ale v praxi zní hrozně a strašně mě tam prudil ten výrazný propad křivky krouticího momentu kolem 4000 otáček.

        • Jo, Integra byla primárně sedan (tedy ne úplně pětidveřák 😉 ), kupé byla odvozená verze.

          Lehké kupé… Aktuální Civic je nejlehčí auto své třídy, i přesto není moc lehký. Nemůže být, když jsou dnes kompaktní sedany skoro tak velké, jako první generace Legendu. Nevím, jak točivou atmosféru by musel dostat, aby dynamicky uspokojil dnešní zákazníky. Současná Acura ILX s K24 vedle obdobných modelů od BMW nebo Audi ovace úplně nesklízí. 🙁

          • Integra 1G byla v USA pouze 3D a 5D, az dalsi generace byly 3D a 4D. Ale to je v zasade fuk, me slo o to, ze vetsina prodanych integer nebyly zadne trhace asfaltu, ale bezna auta.

    • Stern: u nás to byla jen ITR, ale v USA to byl především pětidveřák. Tzn. pohled na to auto byl tehdá úplně jiný v USA a v Evropě, kde to bylo synonymum pro Type R.

      Z tohoto pohledu to klidně Integra být může – s motorem ze Civiku Si jako základ a top verze s 2.0 naladěná někde na úrovni US Accordu. Pořád je pak možné udělat hardcore s naladěním z CTR, ovšem 4×4 a luxusním interiérem. Mě to smysl dává, spíš je otázka, kolik lidí si ještě na Integru pamatuje, skončila před 20 lety… Nástupce RSX už byl jen 2D a skončil bez náhrady, místo toho přišlo úplně jinak zaměřené TSX.

      Jsem zvědav, co z toho vyleze.

      • Mea Culpa, přiznám se, že jsem pětidvéřovou Integru nikdy předtím neviděl.

        • Stern: taky tady v podstate zadne nejezdi. V USA to ale spolecne s Legendem byl prvni model v nabidce Acury.

Komentáře nejsou povoleny.