Novinky

Honda Civic Type R: nová generace hybrid nedostane(?)

Hybridní technika a sportovní auto, to je téma, které vyvolává hodně emocí. Tradicionalisté vytýkají hybridním autům hmotnost a přílišnou komplikovanost, koneckonců současná Honda NSX by mohla vyprávět, jak riskantní je to podnik. Jiný sportovní hybrid od Hondy, CRZ, zase doplatil na slabý motor. Takže když se objevila zpráva, že Honda do tří let elektrifikuje celou modelovou nabídku, vyvolalo to samozřejmě zase pochybnosti, i když na druhou stranu uklidnila spekulace, že výkonu by mělo být dost – kolem 400 koní a to v kombinaci s pohonem všech kol s torque vectroringem.

Pravdou je, že sama Honda nikdy přímo neřekla, že hybridní bude i Type R. A britský časopis AutoExpress při prezentaci Jazzu vyzvídal u tamního zastoupení značky a přišel s velmi překvapivou informací. Honda původní informaci poněkud upřesnila – elektrifikace se prý má týkat pouze nosných modelů a že „rozhodnutí ohledně Type R zatím nepadlo“. Následně ještě doplnil, že současné CTR se dočkalo velmi dobrého přijetí zákazníky a proto Honda „musí velmi důkladně zvážit nejlepší způsob, jak se posunout vpřed.“

To se sice dá vyložit různě, ale AutoExpress si to vykládá tak, že CTR zůstane u stávající techniky, ať už hovoříme o motoru 2.0 VTEC Turbo, šestistupňovém manuálu, ale i zachování pohonu předních kol! A popravdě řečeno na základě vlastních dlouholetých zkušeností s tiskovými prohlášeními to chápu podobně. Civic Type R je produkt, který není rozbitý a není třeba jej spravovat, zvlášť když má v posledních letech na image značky opravdu blahodárný vliv.

Navíc Honda dobře ví, že transformace NSX v superhybrid naopak prodejně moc nefunguje (a je otázkou, jestli alpespoň imageově), bez ohledu na to, jak moc technicky sofistikované to auto je. Takže lze očekávat, že CTR zůstane i v další generaci takový, jaký je, jen bude zase o něco lepší …a výkonnější. A to je rozhodnutí, které představuje pro tak malou značku (v Evropě) opravdu hrdinské rozhodnutí, protože tajpárů je tady prodá v poměru k ostatním autům poměrně dost a jeho vliv na celkové průměrné emise Hondu finančně zcela jistě zabolí.

3 komentáře: „Honda Civic Type R: nová generace hybrid nedostane(?)

  • Jaké „hrdinské rozhodnutí“??? Jaké „Hondu zabolí“? Zabolí to především samotné majitele tajpárů a současně majitele všech ostatních modelů, kteří se na to částečně složí. Honda nic platit nebude, není to charita.

    • Značná část pokut se platí z marží. Nebo sis snad všiml, že by šel CTR s cenou nahoru o 200 tisíc, což je zhruba výše pokuty za jeho prodej?

      • King: tak jistě, stejně jako všechny daně se platí z marží. Ne, Civic není o 200k dražší, proto taky píšu, že to platí i všichni ostatní, kteří si koupí Hondu.

Komentáře nejsou povoleny.