Mazda3 dostane výkonný turbomotor! Mazdaspeed to ale nebude.

Mazda si několik let zakládala na tom, že jsou její motory Skyactiv v současném autoprůmyslu unikátní – zatímco všichni ostatní přešli (buď kompletně nebo téměř zcela) na downsizované turbomotory, Mazda naopak pár deci přidala a zůstala u atmosférického plnění. Výsledek? Ano, Sky-G opravdu patří k nejúspornějším motorům na trhu, ale dynamicky to prostě při srovnatelném výkonu není vedle turbomotorů úplně ono. Byla jen otázka času, kdy i Mazda podlehne, myslím, že to tušili všichni. 😉

Netrvalo to zase tak dlouho – novinka Skyactiv X už má přeplňování kompresorem, zase patří k nejúspornějším v dané výkonnostní třídě, ale není nejúspornější a dynamicky stále za turbobenziny zaostává. A navíc v Americe větší modely přece jen potřebovaly nějaký ten výkon a tak potichu dorazil 2.5 Turbo. Nejprve do CX-9, pak do Mazdy 6 a nakonec i do CX-5.

A to byste neřekli – turbo si klestí cestu i do kompaktní Mazdy 3. V rámci modelového roku 2021, který bude představen v horizontu dalších dvou měsíců, se škála pohonných jednotek trojky rozšíří o ten samý 2.5 Turbo! Parametry zatím nejsou známy, ale bude to opět mezi 230-250 koňmi a kolem 420 Nm, což je pro kompakt slušná porce.

Ale pozor, jestli už vám září oči s vidinou verze Mazdaspeed, respektive MPS, tak na to zapomeňte, splní se to, o čem jsem psal už před více, než rokem, viz odkaz níže:

Motor 2.5 Turbo se podle dostupných informací skutečně zkombinuje se šestistupňovým automatem a pohonem všech kol, což dynamiku trošku otupí, ale stále půjde o auto s poměrně slušnou dynamikou, avšak bez nějakých velkých sportovních ambicí – Mazda ho bere spíše jako výkonné gétéčko, než hot-hatch.

Navíc je téměř jisté, že Mazda3 Turbo zůstane v nabídce pouze v Severní Americe, v Evropě bude i nadále top verzí Sky-X. Ten ale mimochodem oproti předpokladům do Ameriky nakonec dorazí také.