Nezařazené

Honda Jazz 2021: první jízdní dojmy

Po článcích o prvních kilometrech za volantem Hondy e a Hondy Crosstar je nyní na řadě poslední z trojice japonských novinek – subkompaktní Honda Jazz. Vzhledem k tomu, že je ve většině ohledů identický s Jazzem Crosstar, bude to tentokrát poněkud stručnější, protože se zaměřím pouze na rozdíly mezi oběma modely.

I v tomto případě platí, že naživo vypadá Jazz mnohem lépe, než na fotkách, hodně mu sluší červený lak karoserie ale marná není ani ta bílá perleť s „chameleonovým“ efektem. Interiér je shodný, až na použité čalounění, v tomto případě není voděodolné, ale zase trochu příjemnější na dotek.

Stejný je také pohonný systém, rozdíl v dynamice oproti crosstaru, vyjádřený při zrychlení na stovku hodnotou 0,4 s, je nepoznatelný, obě auta jsou ve městě velmi svižná, jen do nich nesmíte přesednout z Hondy e. 😀 Určitý rozdíl je ale v oblasti komfortu a jízdních vlastností.

Naladění řízení i posilovače je ve stejném duchu jako u crossoveru – přeposilované a málo strmé kolem středové polohy. Řada zahraničních magazínů jazzu vytýká horší tlumení rázů od nerovností, ale s tím nemohu úplně souhlasit. Je sice pravda, že crosstar pohlcuje nedokonalosti povrchu lépe, ale jazz si vede v tomto ohledu dobře. Tedy tak za 3, průměrně, prostě žádná tragédie. 😉 Absorpci nedoprovází nepřiměřené akustické projevy a samotné ztlumení je pevné.

Jazz je ale jinak, stejně jako crosstar, naladěný dost na komfort – na delších nerovnostech je neobvykle plavný, takže bych s ohledem na nabízený jízdní komfort čekal, že bude tlumit krátké nerovnosti přece jen o něco lépe – možná z toho vznikla zmíněná kritika. Toto naladění má také vliv na jízdní vlastnosti. Podvozek mi přišel v ostrých zatáčkách trochu nedotáčivější, než by měl kompaktní hatchback být. V rychlých, táhlých zatáčkách bylo ale jeho chování bezproblémové. Na ověření bylo poměrně málo času a ujetých kilometrů, uvidíme, co ukáže redakční test, naplánovaný na druhou polovinu srpna. 😉

7 komentářů: „Honda Jazz 2021: první jízdní dojmy

  • sorry, ale dycky kdyz to vidim, tak nejsem stastny z hondy, je to proste hnusny… zlajtej jazz 2g a 3g

  • Je vidět, že Honda pořád nepochopila, že design je důležitý a je to co potenciálního zákazníka osloví, když auto uvidí třeba na ulici. Většině lidí, co jsem se ptal, se vyloženě Civic 10G nelíbí, několik lidí mi dokonce řeklo, že by se v něm stydělo jezdit. A já je chápu, taky to není můj šálek kavy. Jako k čemu je, že má nejlepší jízdní vlastnosti ve třídě, když design je na pikaču… Nejen z mého pohledu se design Jazze 4G/Crosstaru nepovedl. Design je naprosto nezajímavý,divný, v některých úhlech je auto až ošklivé. Prodeje Hondy jsou v Evropě tragické, to Honda tady nechce prodávat auta masám, ale vesměs jen zarytejm fandům a lidem, kteří se chtějí odlišit? Nechápu, proč už ty jejich designéry nekopnou konečně do zádele a nepřetáhnou někoho schopného, kdo by určil designový směr značky. Na druhou stranu, design posledního Jazze schválili vedení Hondy, takže tam taky bude něco špatně. Asi hulej stejnej matroš napříč firmou. Taky mi vadí ta nekonzistence designu modelů, každej pes jiná ves.

    • V zásadě souhlasím, ale Civic 10G je alespoň agresivní a zajímavý, mluví se o něm. Bojím se, že o Jazzu se mluvit moc nebude. Je zajímavé, že u Hondy e to jde, trefit se do vkusu, ale u nosných modelů je to dlouhodobě problém.

    • Jazz zabije hlavně cena, design ho už jen dorazí. Myšlenka udělat čistý design, bez zbytečných kudrlinek a prolisů, má určitě něco do sebe, ale ne vždy se to zkrátka povede. Ale je s podivem, že Honda je schopna vyprodukovat krásnou a čistou Hondu e a potom stejní lidé pustí do světa Jazz. Nebo na tom dělaly úplně rozdílné týmy? Nedovedu si to rozumně vysvětlit. Ve světlometech vidím určitý odkaz na okatou 1G, což je mi sympatické, ale jinak na tom autě není nic zajímavého a ten předek?
      Nikdo z nás asi nechce, aby všechny hondy vypadaly stejně, ale nějaký jednotící prvek by zde mohl být. Zároveň ale doufám, že tenhle Jazz není předzvěstí nějakého nového designového jazyka. Z představy, že by třeba podobné zakončení kapoty měl i Civic, mě jímá hrůza.

    • ja jsem zas rad, ze vse nevypada stejne jako u Skodovky, ktera ma skoro jeden design, kterej jen natahuje do delky a do vysky.

  • Ale jo, agresivní je a to právě spousta lidí na druhou stranu nechce. Tu agresivitu si měli nechat na type R nebo type S a civilní verze umírnit. Méně je někdy více a v jednoduchosti je krása. Navíc nemožnost TZ kvůli vejfukům je taky padlá na hlavu. Tím zase přišli o zákazníky, kteří mají třeba přívěsný vozík nebo nechtějí dávat z nějakého důvodu kola na střechu.

    • Honda: ten důvod, že nechtějí dávat kola na střechu může být třeba ten, že to oficiálně nejde. Neoficiálně ano (kamarád jel s rakví), ale už jsem to řešil a 4 kola by tam teda nedal nikdo, prý to mám zkusit a dát pak vědět 🙂

      Civic šel hodně směrem od praktičnosti a Jazz v tom pokračuje. Zvláštní, když tohle Honda vždycky tlačila – že je to sportovní a ještě navíc praktické. Jazz není ani jedno, Civic je aspoň sportovní.

      Ten problém rozhodně není jen v designu, zdá se, že Honda (už zase – nebo možná stále, jak se na to člověk dívá) neví, co vlastně chce. Jedne z problémů je v každém případě EU zastoupení, to je banda hlupců už dlouhá léta (a když jsem před lety viděl rozhovor s ředitelem Hondy ČR, wow, to bylo na vyhazov a začít znovu – takže si myslím, že na úrovni Evropy nepomůže nic jiného).

Komentáře nejsou povoleny.