Novinky

Drahý omyl? Sky-D Mazda CX-5 prý v Americe končí

Mazda se v posledních letech proslavila svou tvrdohlavostí, nebo odvahou jít proti proudu, chcete-li. Některé kroky byly sympatické (upsizing atmosférických motorů namísto přeplňovaného downsizingu), jiné nejisté (Skyactiv-X) a další vyloženě protivné (víra v turbodiesely). A nyní to vypadá, že posledně zmíněný truc vyjde automobilku pěkně draho (tedy ten jmenovaný ještě předtím také, ale o tom třeba někdy jindy 😉 ).

Mazda totiž věnovala opravdu spoustu úsilí (a peněz) na to, aby její nejnovější Skyactiv-D 2.2 prošel přísnými emisními testy v USA a neskončilo to další Dieselgate jako v případě VW a některých dalších. Představení bylo kvůli tomu několikrát posunuto a když byl konečně s velkou slávou uveden v Americe na trh, příplatek 4000 dolarů oproti obdobnému benzinovému motoru se zdál být sebevražednou misí.

A zřejmě jí opravdu byl. Američan se při tamních cenách pohonných hmot nezajímá o to, že auto na galon nafty ujede 29 mil (mimochodem jen o míli víc, než benzinová verze s atmosférickým 2.5, byť diesel je samozřejmě silnější), zato příplatek za pořízení vidí – a zjevně odmítá zaplatit, protože kolegové z carsdirect informovali, že dieselová Mazda CX-5 s modelovým rokem skončí – a to pouhých sedm měsíců od uvedení na trh.

Mazda tuto informaci zatím odmítá potvrdit, teď je asi hlavní prioritou vedení značky sehnat dobrý salon pro transplantaci vlasů, které slezly poté, co se spočítalo, kolik tahle legrace stála. 😀 A mám takový pocit, že oznámená Mazda6 Signature Skyactiv-D bude vyškrtnuta z nabídky ještě dříve, než se dostane do prodeje, protože dieselový sedan téměř jistě čeká osud vznětové CX-5.

3 komentáře: „Drahý omyl? Sky-D Mazda CX-5 prý v Americe končí

  • Ona má Mazda se Skyactiv-X nějaké větší problémy? Zaregistroval jsem počáteční bolesti, které řešil upgrade SW, ale pak to nějak utichlo…

    • To ne, ale úplně nesplňuje očekávání…

    • Zatím se dá ve stručnosti říct, že „žere a nejede“ 🙁

Komentáře nejsou povoleny.