Novinky

Civic Type R Limited smázl rekord Méganu na Suzuce

Honda Civic Type R Limited Edition jde po krku Renaultu Mégane Trophy R. Teď jej o sokoro 1,5 sekundy překonal na okruhu Suzuka časem 2 minuty a 23,993 s (MRS 2 min 25,454), tak ještě Spa a Severní smyčka Nürburgringu a <> bude minulostí. 😉 Podrobnosti níže v tiskové zprávě.

MODEL HONDA CIVIC TYPE R LIMITED EDITION VYTVOŘIL NOVÝ TRAŤOVÝ REKORD NA IKONICKÉM OKRUHU SUZUKA

  • Nový rekord ve voze s pohonem přední nápravy na okruhu Suzuka s časem 2:23:993 na kolo
  • Model Limited Edition je doposud nejextrémnější z modelů Type R
  • Tento rekord dále upevňuje pozici vozu Civic Type R jako leadera v dané třídě

Model Civic Type R Limited Edition, nejextrémnější verze vozu Honda Type R, která kdy byla vyrobena, vytvořil nový rekord 2 minuty a 23,993 sekund na kolo1 ve voze s pohonem přední nápravy na světoznámém okruhu v japonské Suzuce2.

Okruh Suzuka je dlouhý 5,8 km a je známý vysokorychlostními šikanami a náročnými zatáčkami, které jsou začleněné do trati ve tvaru osmičky s 1,2 km dlouhou cílovou rovinkou procházející původní částí okruhu. Díky lehkým komponentům, vylepšenému zavěšení kol a řízení a minimalistickému interiéru zaměřenému na řidiče posunul model Civic Type R Limited Edition hranice toho, co dokáže vůz s pohonem přední nápravy na jedné z nejnáročnějších závodních tratí v motoristickém sportu.

Okruh Suzuka, který je obecně považován za zlatý hřeb závodů Formule 1, je významnou zkušební tratí pro vývoj vozů a motorů společnosti Honda již od roku 1962. Byl postaven podle pokynů zakladatele a prezidenta společnosti, Soichira Hondy, který prohlásil: „Automobily nelze vylepšovat, pokud nejsou testovány na závodním okruhu.“

Traťový rekord na jedno kolo překonal vývojový model Type R Limited Edition během závěrečného testování výkonnosti v únoru 2020. Vývojový vůz měl stejné technické specifikace jako sériová verze bez úprav nebo výkonnostních vylepšení. Model Type R Limited Edition je již v Evropě možné objednat.

Hideki Kakinuma, hlavní konstruktér modelu Civic Type R, poznamenal: „Model Type R Limited Edition odráží úsilí společnosti Honda zdokonalovat podstatu a potěšení z jízdy u modelu Type R jako sportovního vozu a překonávat očekávání zákazníků. Společně s týmem konstruktérů jsme postupovali v souladu se smyslem pro závodění, který se předává po generace, a právě toto živelné nadšení pohání vývoj modelu Civic Type R k tomu, aby se stal ideálním sportovním vozem.

„Cílem změny tohoto modelu bylo zvýšit rychlost ve spolupráci s vývojovým střediskem Honda Racing Development (HRD) v japonské Sakuře, které hraje klíčovou roli ve vývoji motoristického sportu společnosti Honda. Toto partnerství vedlo k vytvoření nejrychlejšího traťového rekordu modelu Type R3 na okruhu Suzuka, který je často označován jako „jeden z nejúžasnějších okruhů na světě.“

Pro Evropu bude vyrobeno pouhých 100 vozů modelu Type R Limited Edition, z nichž každý bude těžit z vynikající jízdní dynamiky a výkonu standardního modelu Type R. Nový model Limited Edition má lehká 20palcová litá kola BBS s vysoce přilnavými pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup2. Jsou speciálně navrženy pro vynikající výkon na okruhu, nicméně poskytují výjimečný výkon i na vozovce, a zároveň má díky nim vůz o 10 kg nižší hmotnost.

Tuto novou kombinaci kol a pneumatik optimalizují upravené tlumiče a společně s rekalibrací řízení nabízí maximální kontrolu a zpětnou vazbu. Řídicí software systému adaptivních tlumičů nyní rychleji vyhodnocuje stav vozovky, což vede k lepším reakcím tlumičů pro lepší citlivost při řízení a kvalitu jízdy.

„V průběhu testování poskytoval nový systém dvoudílných plovoucích brzd pocit z brzdění a sílu zpomalení přesně tak, jak to zamýšlel řidič“ dodal Kakinuma-san. „V kombinaci se zlepšením řízení výkonu motoru podle zatížení vozidla bylo výsledkem zkrácení celkové doby brzdění a výjimečný výkon ve vysokých rychlostech v zatáčkách, což konkrétně umožnilo dosahovat zásadní rychlosti v zatáčkách zvaných „esíčka“ a ve druhé zatáčce úseku zvaného „lžíce“ na okruhu Suzuka. Kromě zvýšeného brzdného výkonu vozidlo také díky výjimečné přilnavosti použitých pneumatik Michelin Cup2 a vylepšenému systému řízení zavěšení kol a tlumičů získalo vysoce efektivní dynamiku a ovládání, a tak je snadné jej řídit při změnách směru ve vysoké rychlosti při průjezdu „esíčky“.

„Snížení neodpružené hmotnosti díky lehkým kolům dále vylepšilo stabilitu na vozovce a zvýšilo trakci během akcelerace od dvou těsných zatáček Denger a slavné zatáčky 130R. Zvýšení výkonu chlazení motoru také umožňuje vozidlu plné využití výkonu 320 k dosažení nejvyšší rychlosti v cílové rovince na konci kola. Všechna tato vylepšení provedená u modelu Type R Limited Edition byla prokázána časy zaznamenanými na okruhu Suzuka.“

Nový model Limited Edition si zachovává výkonný 2,0litrový motor VTEC Turbo modelu Type R. Maximální výkon je 320 k při 6 500 ot./min. a maximální točivý moment je 400 Nm v rozmezí 2 500 ot./min. až 4 500 ot./min. Čas zrychlení z 0 na 100 km/h (0–62 mph) je 5,7 sekundy.

Pozoruhodný model Type R Limited Edition bude k dispozici v exkluzivní nové barvě „Sunlight Yellow“, a na zadních výklopných dveřích bude mít exkluzivní tmavý chromový znak Civic a kontrastní lesklou černou střechu. Jeho agresivní styl dotváří lesklá černá boční zrcátka a sací otvor v kapotě.

Interiér vlajkové lodi Civic Type R Limited Edition odráží pokrevní příbuznost se sportovními vozy Honda s červenými sportovními sedadly a štítkem označujícím výrobní číslo vozu. Volant potažený látkou Alcantara a nově navržená hlavice řadící páky poskytují řidiči větší pocit splynutí s modelem Type R i na vysoce technickém okruhu Suzuka. Díky zaměření na závodní trať jsou vynechány infotainment a klimatizace pro snížení hmotnosti, ale zadní sedadla zůstala ponechána s cílem zachovat každodenní použitelnost modelu Limited Edition, kterou se značka Civic proslavila. Nové pneumatiky a kola společně s novými lehkými komponenty a minimalistickým interiérem přispívají ke snížení hmotnosti o 47 kg oproti variantě Type R GT.

Kakinuma-san to uzavřel slovy: „Vylepšený model Type R, který jsem si představoval na začátku tohoto vývoje, se stal skutečností, a já jsem ohromen výsledkem a tím, jak bylo naše úsilí odměněno.

„Posláním modelu Honda Civic Type R je to, aby byl i nadále považován za nekompromisní vůz. Ve zdolávání této výzvy nelze polevit. Věříme, že toto vylepšení posunulo model Honda Civic Type R o krok blíž k ideálnímu sportovnímu vozu podle vize společnost Honda. Užijte si ho!“

Kromě nového modelu Limited Edition, byla řada Civic Type R rozšířena také o model Sport Line, který kombinuje vynikající výkon s méně nápadným designem a větším komfortem. Všechny modely v nové řadě Type R, včetně základního modelu GT, byly vylepšeny pro rok 2020 a nabízejí řidičům mnohá vylepšení, která pomohla modelu Limited Edition vytvořit rekord na závodním okruhu Suzuka.

Tato vylepšení zahrnují zdokonalený brzdový systém s dvoudílnými plovoucími předními brzdovými kotouči a novými brzdovými destičkami, což zvyšuje schopnosti vozu během vysoce intenzivní jízdy. Zároveň byly u všech modelů Type R vylepšeny také nastavení zavěšení kol a systém adaptivních tlumičů pro zajištění citlivějšího, ostřejšího řízení a lepší kvality jízdy. Desátá generace modelu Honda Civic Type R GT překonala traťový rekord vozů s pohonem přední nápravy na okruhu Nurburgring Nordschliefe v roce 2017 s časem 7 minut 43,8 sekund. Po tomto úspěchu výrobní specifikace modelu Civic Type R GT dále překonávala rekordy sériových vozů s pohonem přední nápravy na pěti legendárních evropských závodních tratích s hvězdnými závodníky společnosti Honda za volantem.

7 komentářů: „Civic Type R Limited smázl rekord Méganu na Suzuce

  • Tož dobře dobře! 🙂

  • Nepochyboval jsem ani chvili, ze to daji, well done.

  • Jsem videl nejaky vidka na youtube a vypada to, ze se pripravujou na Nordschleife. Zcela urcite tam budou/jsou/byli. Celej tym, tzn. analyza telemtrie, kde co jeste jde rychlejc projet apod.

  • Tak kolik to bude na Nords. 5s???

Komentáře nejsou povoleny.