Honda Civic Type R: jak to bude s e-AWD a výkonem 400 koní?

Když se v květnu objevily fotografie kamuflované Hondy Civic Type R připravované 11. generace, společně s nimi přišla informace, že by se tajpár měl změnit v hybrid s elektrickým pohonem zadních kol a celkovým výkonem přes 400 koní. Koneckonců to odpovídalo i tvrzením Hondy, že v Evropě bude od roku 2022 kompletně hybridní.

Krátce nato se ale Honda nechala nenápadně slyšet, že hybridní budou pouze mainstreamové modely a nebylo zase tak náročné si domyslet, že jde o reakci na výše uvedený informační šum a právě CTR by mělo být tou výjimkou se spalovacím motorem. Takže to vypadalo, že máme jasno – příští Type R bude opět předokolka s manuálem.

Ale vypadá to, že informace, týkající se pohonu, budou ještě nějakou dobu jako na houpačce. Teď totiž informoval japonský automobilový web BestCar, že by CTR skutečně mělo být (téměř) 400koňové monstrum s baterkami a dvojicí elektromotorů, schopným vektorovat točivý moment v závislosti na aktuálních jízdních podmínek.

Britové si hned začali přihřívat vlastní polívčičku a spekulují, že by auto mohlo dostat zadní nápravu od GKN – ano, té, která umožňuje Fordu Focus RS různé režimy pohonu, včetně driftovacího módu. Jedná se ale trošku o nepochopení techniky dvou elektromotorů, které samozřejmě žádný chytrý centrální diferenciál nepotřebují.

A teď kde je pravda… Osobně se přikláním k tomu, že CTR zůstane benzinovou předokolkou. Jednak je to velmi efektivní (čtyřkolky s výkonem o třetinu větším s civicem na spoustě okruhů nedokáží držet krok a druhak relativně levné na vývoj a výrobu. Focus RS mimochodem končí právě proto, že nastoupil cestu, ze které nebylo cesty zpět – silné AWD s drahým vývojem a komponenty v okrajovém segmentu už se dneska nevyplatí. Byla by škoda, kdyby si CTR stejným způsobem pod sebou podřízlo větev.

Ale to není jediný problém. Výkon na úrovni aut jako je Audi RS 3 nebo Mercedes A45 AMG vypadá na první pohled dobře, ale honda by s baterkami a elektromotory byla výrazně těžší a tedy nejspíš pomalejší. Že by bylo to, co japonská značka u modelu R chce?

Že by si tedy bestcar informace úplně vycucal z prstu? Je to docela dobře možné, ale je klidně možné, že Honda opravdu e-AWD vyvíjí a mohlo by být použito jak pro budoucí SUV a crossovery značky, tak i pro civic, třeba ten s (údajně vyvíjeným) silnějším plug-in hybridním pohonem…

2 komentáře: „Honda Civic Type R: jak to bude s e-AWD a výkonem 400 koní?

  • 15.7.2020 (13:56)
    Permalink

    treba tam daj jen malo baterek a bude ten zadek jen obcas pomahat, treba v zatackach… nebo nejakej takovej kompromis, aby to nebylo moc tezky.

    • 16.7.2020 (9:34)
      Permalink

      Nevím nevím, radši žádné kompromisy. 😉

Komentáře nejsou povoleny.