Nissan Ariya: sériový elektrický crossover konečně představen

Nissan před chvíli představil svůj první elektrický crossover, inspirovaný konceptem Ariya. Je to docela příjemné překvapení, protože si ponechal nejen jméno studie, ale i jeho design. Ano, opravdu se od pohlední studie liší pouze drobnými detaily, jako je řešení spodní části nárazníků nebo umístění nabíjecího otvoru. Nissan zachoval i design 19″ (nebo 20″ kol), jen mají klasičtější barevné ztvárnění. Za to si Nissan skutečně zaslouží palec nahoru. Asi největším rozdílem je přítomnost hned dvou(!) ploutviček na střeše.

Potěší také interiér, chybí sice futuristické dveřní výplně a sedadla, ale samotná palubní deska je také prakticky stejná, jako u studie a pěkně s ním ladí moderní středový tunel. Identický zůstal také volant, Nissan se tedy opravdu odvázal. 😉 Centrální displej má úhlopříčku 12,3″, stejný jako obrazovka před řidičem. Lze zvolit z různých verzí podsvícení a veškeré ovladače jsou dotykové, skryté v ozdobných dekorech, nádhera… Nissan Ariya se také chlubí vyspělým poloautonomním systémem ProPILOT 2.0 včetně parkovacího systému, disponující sedmi kamerami, pěti radary a 12 ultrazvukovými senzory.

Předpokládám, že zájemce nezklame ani technika, protože výkonu bude dokonce ještě víc, než se šuškalo v zákulisí. Top model s pohonem všech kol e-4ORCE disponuje celkovým výkonem dvou elektromotorů 389 koní a točivým momentem 600 Nm! Není tedy divu, že dynamikou zahanbí většinu sportovních aut – stovku zvládne za 5,1 s a maximální rychlost 200 km/h také určitě postačí. Navíc díky 90kWh akumulátoru ujede až 580 km!

Ale budou existovat další tři(!) verze pro lidi, co mají poněkud hlouběji do kapsy. 😉 Alternativou s pohonem všech kol bude verze s 335 koňmi a 560 Nm. Ani ta se za dynamiku nemusí stydět – 0-100 km/h zvládne za 5,4 s a maximálka je stejná. Největším rozdílem tak bude dojezd – ten činí “jen” 430 km.

Pak tu máme ještě dvě předokolkové verze. Ta lepší nabídne 239 koní a 300 Nm, zrychlí na stovku za 7,6 s a rozjede se 160 km/h. S 90kWh baterkou nabídne nejlepší dojezd ze všech verzí – až 610 km. Základní verze bude mít i tak slušných 215 k a 300 Nm, s lehčí 65kWh baterkou bude na stovce o desetinu sekundy rychleji, maximálka je stejná a dojezd 450 km asi většině lidí v pohodě postačí.

I kvůli základní verzi ale bude potřeba pořádně vyvětrat účet, v Japonsku bude začínat na 5 milionech jenů (1,1 milionu korun), takže v Evropě to bude tak 1,3-1,4 milionu. Ale budeme si muset ještě chvíli počkat, dostane se k nám až koncem roku 2021, v Japonsku bude o půl roku dřív.

3 komentáře: „Nissan Ariya: sériový elektrický crossover konečně představen

  • 15.7.2020 (13:49)
    Permalink

    to je vcelku povedeny toto…

    • 16.7.2020 (9:33)
      Permalink

      Jo, souhlasím, tohle by se mohlo líbit 🙂

      • 16.7.2020 (15:57)
        Permalink

        Za mě ok, uvidíme cena. Mimochodem už taky uvažuju, že příští auto bude EV. Asi nějak blbnu :).

        Btw. Mohl by někdo prosím Japoncům vysvětlit, že zadní sedačky se mají skládat 40:20:40, ne 60:40.

Komentáře nejsou povoleny.