Novinky

Honda důkladně řízla do nabídky. Končí poslední kupé, Accord s manuálem a Jazz

Honda má v Americe pár specifických, okrajových modelů, na jejichž existenci je náležitě hrdá, protože zdůrazňují její sportovní tradici. Řeč je o sedanu Accord, jenž byl jediným mainstreamovým vozem této kategorie, nabízeným s manuální převodovkou. A také o modelu Civic Coupe, jedním z posledních kompaktních kupé na trhu. Jenže teď už je třeba o nich mluvit v minulém čase.

Honda oznámila, že přestala nabízet sedan Honda Accord s šestistupňovou manuální převodovkou poté, co vyprodala skladové zásoby – už se nevyrábí od loňského prosince. Tohle není překvapivý krok, Accord byl poslední svého druhu v této třídě v USA, ani to mu ale nezajistilo zájem zákazníků – ten se pohyboval dlouhodobě pod 2 % všech prodaných kusů. Držet něco takového v nabídce opravdu nemá smysl.

U Civicu Coupe je situace podobná. Sportovně střižená karoserie lákala ještě před 4 roky 16 % zákazníků, tedy skoro pětinu, ale nyní zájem klesl na pouhých šest procent. A to je důvod, proč se desátá generace Civicu s verzí kupé loučí. Předpokládám, že svůj podíl na tom má i evropský Civic 5D, který je stylizován ještě agresivněji. Dnes už je také jisté, že kupé končí definitivně, v další generaci se s ním už nepočítá. A fastback 11. generace se nejspíš bude svými tvary pokoušet osloviti zájemce o kupé, což naznačuje protažená silueta kamuflovaného testovacího prototypu Civicu XI.

Poslední obětí řádění účetního oddělení se stal subkompaktní Jazz. Honda s jeho první a druhou generací měla v Americe docela úspěch, protože při svých rozměrech nabízel opravdu spoustu prostoru a ještě v roce 2016 se prodávalo skoro 57 tisíc aut ročně, ale v posledních dvou letech se čísla pohybují kolem 35 tisíc, což Hondě při minimálních maržích u takto levného modelu nestojí za uvedení nové generace. Svůj vliv na tento vývoj mají dlouhodobě nízké ceny benzinu, Američané nemají žádnou motivaci kupovat menší, úsporná auta, ke stejnému kroku se rozhodly i další značky, včetně Toyoty.

Jeden myslel na “Honda důkladně řízla do nabídky. Končí poslední kupé, Accord s manuálem a Jazz

  • Fit, ne Jazz 🙂
    A on konci uplne? Nemohli tam aspon nechat nejaky specalni Fit EV? Jen tak pro to, aby se mohli ohanet EV vozitkem?

Komentáře nejsou povoleny.