J.D. Power: japonské automobilky mají nejvěrnější zákazníky

Společnost J.D. Power zveřejnila výsledky studie 2020 US Automotive Brand Loyalty Study, která zjišťuje věrnost zákazníků jednotlivým automobilovým značkám. A to je tradičně disciplína, v níž excelují japonské značky. Ani pro letošek tomu není jinak, tak se pojďme podívat, jak dopadli naši favorité. 😉

J.D. Power rozlišuje mezi mainstreamovými a prémiovými značkami, tak můžeme začít třeba temi luxusními, ve kterých mají Japonci tři zástupce. K chlubení je to ale jen pro jednoho – Lexus je vítězem této kategorie, vrací se k němu 48 % zákazníků. Uspokojivě je na tom ale ještě Acura s 38,3 %. Jsou před ní sice všechny hlavní evropské značky, ale drží se v polovině žebříčku. Infiniti ovšem dopadlo mizerně – s 27,7 % je předposlední, hůř už je na tom jen Jaguar.

Vás ale asi budou víc zajímat výsledky hlavní skupiny. Tam Japonci obsadili první tři příčky, přičemž vítězem je Subaru s impozantními 60,5 % věrných. Ale ani druhá Toyota a třetí Honda moc neztrácí – vrací se k nim 60,3 %, respektive 58,7 % majitelů. Ani devátý Nissan si nevede úplně špatně, byť tam je loajalita “jen” 42,9 %. Dvanácté místo patří Mazdě se 40, 7 %, to už ale jsme poměrně hluboko ve druhé polovině žebříčku a Mitsubishi je s 27,1 % páté od konce. Ale zdá se, že Tři diamanty posilují v Americe svou pozici, takže je šance, že počet spokojených zákazníků bude narůstat. 😉