Toyota Corolla Apex Edition: lepší než GR Sport

Z pohledu petrolheada musím říct, že šéfování Akia Toyody automobilce Toyota velmi prospívá. Když pominu trochu nešťastný pokus stát se úpravcem BMW, přináší každé nové auto už několik let v řadě atraktivní design a výrazně lepší chování na silnicích, aniž by si však Japonci popudili dosavadní klientelu, zvyklou přece jen na pohodovější ladění techniky. A do toho se objevují i auta, koncipovaná vyloženě sportovně.

Toyota Corolla samozřejmě patří k těm modelům, které musí skloubit vášeň Toyody pro radost z jízdy a požadavky věrných zákazníků. Mainstreamový model Corolla také patří k těm s povedeným designem, jenž lze v současnosti navíc vylepšit doplňky GR Sport. Modifikace se ale netýkají techniky aut.

V Americe ale dostanou něco trochu lepšího. Sedan Corolla v edici Apex Edition se nespokojí jen s černými drobnostmi a jinými koly, dostal nový přední nárazník a masku, tmavá loga spodní bodykit včetně difuzoru, sportovní zadní díl výfuku, křidélko na víku kufru a 18″ kola, která jsou o 1 kg lehčí, než ta obvyklá (každé z nich).

A nejen to. Jak jsem naznačil, ladila se i technika. Corolla Apex dostala nové pružiny, které snižují světlost sice jen o 3 mm, ale mají jinou charakteristiku a přináší menší náklony v zatáčkách a lepší odezvu řízení. Změněné byly i tlumiče a stabilizátory, provedené modifikace přinesly zvýšení tuhosti zavěšení vpředu o 47 % a vzadu o 33 %. Vše doplňuje překalibrovaný posilovač řízení.

K pohonu slouží standardní atmosférický 2.0 Dynamic Force s výkonem 172 koní a točivým momentem 205 Nm. Edice vznikne v počtu 6000 kusů, z nichž všechny (až na 120 exemplářů se šestistupňovým manuálem) dostanou převodovku CVT.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *