Novinky

Honda bude do Evropy dovážet auta z Indie! Ale jaká?

Honda se podle rozhodla, že udělá z Indie strategickou výrobní základnu, která bude zásobovat automobily také evropský trh! Na této informaci by nebylo nic až tak ukrutně zajímavého, do této části světa se v minulosti dostávala auta z Japonska, Turecka, USA, Kanady, Mexika a Číny, tak proč ne z Indie, kvalita výroby by měla splňovat standardy značky všude na světě…

Honda tak chce podpořit odbyt lokální indické výroby, těžce postižené covidem (propad prodejů tam činí kolem 45 %), proto by už koncem letošního roku měly do Evropy dorazit první exempláře indických hond. Otázkou je, které vozy to budou.

Z modelů, jejichž prodej přichází v Evropě v úvahu, se v HCIL (Honda Cars India Ltd.) ve státě Rajasthan vyrábí pouze Civic Sedan a CR-V. Jenže CR-V pouze s atmosférickým dvoulitrem SOHC i-VTEC a Civic s atmosférickou osmnáctistovkou SOHC i-VTEC a turbodieselem 1.5 DOHC i-DTEC. Přesunout do Indie montáž další pohonné jednotky by bylo podle mého názoru dost komplikované a drahé…

V Indii se ale vyrábí také sedan City. Jenže city se nenabízí dnes už nikde v Evropě. Že by se City vrátilo, byť třeba jen na trhy mimo EU? To se mi moc nezdá, malé sedany už dnes nefrčí ani na Balkáně. Zbývají tedy dvě možnosti – na některé (nejspíš neEU) trhy by se mohl dostat připravovaný City Hatchback, tedy pokud se bude v Indii vůbec vyrábět (zatím se o něm mluví pouze v souvislosti s Thajskem).

Napadá mě ale i jedna poněkud fantastická myšlenka – mohla by se do Evropy vrátit minulá generace Hondy Jazz? Její výroba se v Indii rozjede v průběhu několika dalších měsíců a auto by mohlo vylepšit evropské prodejní výsledky Hondy, která momentálně doplácí na přechod k (drahé) elektrifikaci svých modelů. Předešlý jazz s atmosférickým motorem by byl vedle toho nového doslova za hubičku a mohl by se na dva roky klidně vrátit do nabídky i v EU, i když pravděpodobnější by asi bylo jeho působení opět na trzích mimo Svaz evropských socialistických republik. Ale ano, uznávám, že je to trochu přitažené za vlasy.

Tím se ale dostáváme zpět k otázce, co sem tedy Honda z té Indie vlastně chce vozit. Je to pro mě velká záhada a jsem opravdu zvědavý na její rozluštění. 😉