Novinky

Acura oznámila parametry motoru V6 3.0 Turbo pro Type S!

Acura informovala, že se opět letos zúčastní závodů do vrchu Pikes Peak. Letos pojedou pouze tři auta – Time Attack NSX a dvojice sportovních sedanů Acura TLX A-Spec s upraveným dvoulitrovým turbomotorem (původem z Civicu Type R), které jsou hlavní novinkou značky pro rok 2020 a je tedy žádoucí jejich co největší medializace. Společnost jim bude dělat také vývojový prototyp sportovní verze modelu TLX Type S, avšak pouze v roli pace caru. Všechny vozy budou připravovány inženýry Acura a řízeny testovacími jezdci značky, aby automobilka po technické stránce co nejlépe zužitkovala svou účast na PPIHC.

Acura NSX pojede v kategorii Time Attack 1, kde vloni zajela čtvrtý nejlepší čas, TLX budou startovat ve třídě Exhibition. V souvislosti s oznámením účasti na Pikes Peak International Hill Climb (PPIHC) Acura také zveřejnila netrpělivě očekávané parametry nového motoru V6 3.0 Turbo, jenž bude pohánět nejen sedan TLX Type S, ale také sportovně-užitkové MDX Type S a nejspíš také RDX Type S. Výkon a točivý moment jsou prozatím pouze „předběžné“, ale nejspíš se od finální specifikace moc lišit nebudou. I když by bylo příjemné, kdyby se na jejich zvýšení ještě trochu zapracovalo.

Acura se totiž prozatím rozhodla moc nevyčnívat z běžných standardů soft-sportovních prémiových sedanů a V6 3.0 s twin-scroll turbodmychadlem naladila na výkon 360 koní a točivý moment 480 Nm, což popravdě řečeno nejsou žádné impozantní parametry, zvlášť když vezmeme v úvahu, že je TLX rozměrově auto spíš vyšší střední, než střední třídy. Sice nezklamou, ale ani nenadchnou. Nevím, jestli měřítkem bylo Audi S4, které disponuje 354 k a 500 Nm, ale Cadillac CT5-V má z motoru 3.0 twin-turbo výkon 365 koní a 550 Nm, BMW M340i dává z třílitrového singleturba 388 koní a 500 Nm a Mercedes-AMG C43 z 3.0 biturbo výkon dokonce 391 koní a točivý moment 521 Nm.

3 komentáře: „Acura oznámila parametry motoru V6 3.0 Turbo pro Type S!

  • 360k/490NM vs. „o trosku vice u ostatnich“ – to mi neprijde zas tak rozdil. U toho Mercedesu ok, tam uz to asi bude znat. Ale treba jestli to ma mit 490NM, nebo 500NM, tak to je asi jedno. Spise zalezi jak to bude naladene v konkretnim modelu. Ty nizsi kroutakove hodnoty trosku naznacuji, ze by to mohlo snad tocit trochu vice otacek. Coz by se v sedanu mohlo hodit.
    Naopak pro MDX by to zase chtelo nizsi otacky, ale vetsi kroutak.

    • Máš pravdu, jestli to bude mít 490 nebo 500, je vcelku jedno, ale 480 nebo 520 už rozdíl je, natož pak 480 a 550. A to se bavíme jen o točivém momentu. Bohužel je také rozdíl 360 k a 480 Nm a 390 k a 500 Nm. Motory Honda nikdy nebyly newtonmetrová monstra a motor bude asi spíš točivý, to je jasné, ale toho výkonu stejně moc není. Jo, mít 390 k a 480 Nm, ani nepípnu. 😉

      Snad to ještě trochu zkorigují…

  • Přijde mi to „slabé“. Kdyby to byly parametry pro běžný model, tak OK, ale pro Type S bych čekal víc. Respektive bych čekal, že pro běžný model to bude o trochu slabší (340-350 hp) a naopak pro TS to bude silnější (400 hp). Jsem zvědav, jaká budou finální čísla a co na to Američani.

Komentáře nejsou povoleny.