Mitsubishi opustí evropský trh! :-(
Tohle je asi nejhorší zpráva letošního roku, týkající se japonských automobilek. Mitsubishi Motors se rouzhodlo, že ukončí své aktivity v Evropě a do budoucna se bude specializovat na domácí trh, země jihovýchodní Asie a USA. 🙁
Důvodem jsou ekonomické problémy značky (v prvním čtvrtletí roku 2020 prodělalo cca 37,5 miliardy korun) a tržby se propadly o 57 % – a to si Tři diamanty moc dobře nevedly ani v roce 2019. Dalším důvodem je také „rozdělení planety“ v rámci aliance s Nissanem a Renaultem, byť z ní přímo nevyplynulo, že by Mitsubishi mělo v některém z regionů skončit. Důvodem pro konec značky v Evropě jsou také přísné emisní limity EU.
Trošku paradoxně tak Mitsubishi zůstane v USA, kde prodává méně aut, než v Evropě. Zatímco v Evropě za polsední tři roky prodalo bezmála 400 tisíc aut, v USA jen 343 tisíc – a americké prodeje rostou jen velmi pozvolna. Jenže pozice aliance v Americe je slabší, než v Evropě, tak si ji prostě rozdělí Nissan s Renaultem a v USA bude Mitsubishi svou troškou pomáhat prodejním číslům Nissanu.
Hlavní sférou vlivu Mitsubishi ale bude jihovýchodní Asie a Oceánie (mimo Číny), kde chce zvýšit svůj podíl z 10,6 % na 11 %. Jedná se mimochodem především o rozvojové trhy, lze tedy také předpokládat, že se Tři diamanty zaměří do budoucna na produkci méně vytříbených, levněji vyráběných automobilů.
Mitsubishi z Evropy nevymizí hned, bude i nadále prodávat současné modely, ale jen do doby, kdy se přestanou vyrábět – nebudou nahrazeny žádnou novou generací. Časový plán Mitsubishi blíže neupřesnilo, může tady tedy působit ještě řadu let, ale vzhledem k vysokým pokutám za překročení celkových emisí to asi moc dlouho nebude.
A co vy – zákazníci a fandové Mitsubishi – jak na situaci zareagujete? Nakoupíte ještě nějaké auto do zásoby, aby vám chvíli vydrželo nebo v obavách o dostupnost servisu a ceny ojetých aut změníte co nejrychleji značku? A bude to zase značka japonská?
dari se to soudruhum, dari… 🙁
Je nějaké auto ze současné nabídky Mitsubishi, ze které byste byli ochotni utratit SVÉ peníze? Za sebe žádné takové nevidím. :-/
Jo, kdysi bývalo, ale tehdy jsem na něj ještě neměl – Galant. Jenže kde ty doby jsou?
Jak dlouho podle vás vydrží v EU Honda? Podíl na trhu klesá, náklady na vývoj motorů splňujících emisní limity v EU jsou značné a lepší to rozhodně nebude.
Když se podíváte do historie, tak většinu vyspělých civilizací nevyhubil žádný vnější nepřítel, ale vyhnily zevnitř. Paradoxní je, že jsme si z toho nevzali jakékoli ponaučení.
No jo, no. Když si Honda může dovolit posílat své zákazníky ke kokurenci, tak to je těžké.
(Stále ještě majitel po Accordu Tourer 8G a bývalý majitel Accordu Tourer 7G)
Apropos, bylo opravdu nutné smazat můj předchozí příspěvek (zřejmě kvůli tomu, že jsem chápal kolonku „Název“ jako titul příspěvku a ne jméno odesílatele)?
Ahoj, tvůj příspěvek nebyl smazán, jen čekal na schválení. Potvrzuji ručně každý příspěvek, jinak by se to tady zahltilo spamem. Až přidáš příště příspěvek s uvedeným již schváleným mailem, měl by se už publikovat automaticky.