F1 2020: v jubilejní GP na Silverstone porazila Honda oba Mercedesy!
Formule 1 letos kvůli covidu trošku improvizuje a objevují se nám velké ceny, jaké nikdy pčedtím nebyly a ani nebudou. 🙂 Stejně jako na Red Bull Ringu, i a Silverstoneu se jely závody dva, ten poslední nesl označení Grand Prix 70. výročí F1. A do historie se jubilejní závod zapíše jako další vítězství pro Hondu a Red Bull.
Předchozí závody naznačily, že Red Bull není letos úplně ve formě a sezona je plně v režii Mercedesu, proto tým zariskoval a Max v kvalifikaci nasadil tvrdou směs pneumatik. Prošel, i když o pouhé dvě desetiny sekundy a díky tomu s nimi mohl jako jediný z top jezdců nastoupit do závodu – a to ze čtvrtého místa. Týmový kolega Alex zajel tradičně houby a startoval devátý, lépe se vedlo Gaslymu z Alpha Tauri, jenž byl sedmý nejrychlejší. Bída to byla tradičně v podání Kvyjata – 16. místo.
Po startu se Max dostal na třetí pozici a i přes handicap tvrdé směsi na duo Mercedesů moc neztrácel. Ba co víc, podle očekávání se po nějaké době začal přibližovat. A začaly se vracet černé vzpomínky na minulou GP – tedy alespoň u Mercedesu. 😉 Pneumatiky začaly kvapen odcházet, ne však Verstappenovi. Ale ani výměna gum Mercedesu nepomohla, Max na staré bílé směsi jezdil nejprve stejně rychle a pak ještě rychleji, než mercedesy na čerstvých tvrdých.
Pak mi trochu zatrnulo, protože Max (podle mě) zajel do boxů moc brzo a zastávka navíc trvala déle, než je u RB zvykem a vrátil se těsně za Bottasem. naštěstí ho na čerstvé střední směsi překonal (vnějškem) a začal sázet jedno nejrychlejší kolo za druhým. Na žlutých vydržel asi jen pět kol a zajel si pro další nové tvrdé gumy, společně s Bottasem, který se před něj nedostal. Mercedes v tu chvíli asi přemýšlel, jestli to Ham doklepe do cíle bez druhé zastávky, ale Max se fofrem blížil, takže musel do boxů podruhé a vrátil se až na 4. místě za Leclercem. To už Max bezpečně vedl a povedlo se mu to až do konce, čímž se posunul na druhé místo v průběžném pořadí! V závěru ještě Hqam předjel Bottase a ukořisti nejrychlejší kolo, ale to už není podstatné. 😉
Albon, jenž byl po výměně gum jednu chvíli dokonce poslední, si zase dosystosti zapředjížděl a mizerný výlsedek v kvalifikaci přetavil ve slušné 5. místo v cíli. Kdyby si v kvalifikacích vedl lépe, mohl by se asi umisťovat i výš… Závod nakonec nedopadl dobře pro Pierra z AT, spoustu kol za sebou zuby nehty držel rivala-kolegu z RB Albona a úplně si zničil čerstvé tvrdé pneumatiky, takže musel do boxů znova a nakonec skončil až 11. Kvyjat si po naprosto neviditeném výkonu zajel pro bod za 10. místo a byl poslední, kdo od Maxe nedostal kolo.
Vypadá to, že horké klima Red Bullům a jejich problémům se zahřátím pneumatik vyhovuje, doufejme, že bude příští týden ve Španělsku peklo. 🙂
P. | Jezdec | Tým | Čas/ztráta | Kola | Body |
1 | Max Verstappen | Red Bull | 1:19:41.993 | 52 | 25 |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 11.326 | 52 | 18+1 |
3 | Valtteri Bottas | Mercedes | 19.231 | 52 | 15 |
4 | Charles Leclerc | Ferrari | 29.289 | 52 | 12 |
5 | Alexander Albon | Red Bull | 39.146 | 52 | 10 |
6 | Lance Stroll | Racing Point | 42.538 | 52 | 8 |
7 | Nico Hülkenberg | Racing Point | 55.951 | 52 | 6 |
8 | Esteban Ocon | Renault | 1:04.773 | 52 | 4 |
9 | Lando Norris | McLaren | 1:05.544 | 52 | 2 |
10 | Daniil Kvyat | AlphaTauri | 1:09.669 | 52 | 1 |
11 | Pierre Gasly | AlphaTauri | 1:10.642 | 52 | |
12 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:13.370 | 52 | |
13 | Carlos Sainz Jr. | McLaren | 1:14.070 | 52 | |
14 | Daniel Ricciardo | Renault | 1 kolo | 51 | |
15 | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | 1 kolo | 51 | |
16 | Romain Grosjean | Haas | 1 kolo | 51 | |
17 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | 1 kolo | 51 | |
18 | George Russell | Williams | 1 kolo | 51 | |
19 | Nicholas Latifi | Williams | 1 kolo | 51 | |
– | Kevin Magnussen | Haas | 43 |
jsem videl jen hajlajty, ale parada… radost byla. Albon ma docela potencial, tam paradne drze predjizdel 🙂