Honda obnovila registraci označení CR-Z. Skleróza nebo návrat kupé?

Honda má vzácnou schopnost pohřbívat ikonické modely absencí pokračovatelů nebo špatnými rozhodnutími, která zcela změní charakter vozu, což jej učiní neatraktivní pro potenciální cílovou skupinu. Zářným příkladem je sportovní kupé CRX. Patnáct let (když počítáme i třetí generaci del Sol) bylo vlhkým snem davů petrolheadů – malé, lehké, zábavné a rychlé auto za (jakž-takž) snesitelnou cenu.

Takže když byl po 12 letech oznámen ideový nástupce CR-Z, očekávání byla velká. A opravdu – představilo se malé, zábavné (docela) lehké kupé, ale rychlé opravdu nebylo. Tedy ne, že by bylo přímo pomalé, ale na počátku tohoto tisíciletí už byly požadavky na dynamiku malého kupé trochu jiné. Na alternativu k Mini Cooperu, jemuž konkurovalo cenou, by to chtělo image CR-kupé nějakou dobu budovat, takže jak nenadále se CR-Z objevilo, tak také skončilo – opět bez nástupce…

…když tu najednou… Honda 29. července v USA obnovila registraci označení CR-Z! Na tom by samo o sobě nebylo nic až tak zajímavého, automobilky často obnovují registrace i na už dávno nevyráběné modely jen proto, aby jim někdo od drzé konkurence jméno nevyfouknul a nepoužil. Jenže původní registrace kódu CR-Z skončila 30. června 2017, jako by s obnovou už nikdo nepočítal.

Takže proč po více než třech letech ta změna? Možnosti jsou v zásadě dvě. Buď někdo na prodloužení expirace prostě zapomněl …nebo že by Honda chystala návrat malého hybridního kupé? A aby otazníků nebylo málo – USA je zatím jediná země, kde Honda označení CR-Z obnovila – alespoň prozatím.

Takže momentálně těžko soudit, jestli můžeme začít být mírně optimističtí, každopádně Honda v poslední době v Americe zařízla dva modely pro nadšence, takže návrat nějaké formy CR-Z by mohl představovat způsob, jak modelové řadě zase zvýšit v očích petrolheadů atraktivitu. Pokud by tomu tak opravdu bylo, doufejme, že se Honda z chyb původního CR-Z poučila. Na druhou stranu se mi celý ten nápad na oživení naprosto okrajového modelu zdá být v současné době trošku nereálný… 😉

4 komentáře: „Honda obnovila registraci označení CR-Z. Skleróza nebo návrat kupé?

  • 11.8.2020 (16:47)
    Trvalý odkaz

    to je asi honde power of dreams… leda ze by chteli cilit proti mx5 nebo necemu… nvm nvm…

    • 11.8.2020 (19:12)
      Trvalý odkaz

      Je to zvláštní… Třeba to tentokrát zkusí s elektropohonem a dostane techniku e. 😉

      • 12.8.2020 (9:44)
        Trvalý odkaz

        ale to by davalo mozna smysl! preci chteli tehdy nejakej ten roadster nebo coupe nebo co to melo jeste byt spolecne s tou malou hondou e. Treba to trochu prehodnotili. Sice elektrika, ale jako CRZ elektrobestie s nejakym vykonym elektromotorem a zrychlenim na urovni treba 5s…

        • 13.8.2020 (17:17)
          Trvalý odkaz

          bitkar: čteš si to po sobě? 😀 Začals tím, že dává smysl mít sporťák s technikou e a končíš „elektrobestií se zrychlením 5 s“ 😀

          Buď jedno, nebo druhé 😉

Komentáře nejsou povoleny.