Novinky

Mazda3 2.5 Turbo stojí stejně, jako Civic Type R!

Mazda připravuje uvedení nového topmodelu řady 3 na americký trh. Jedná se o sedan a hatchback Mazda3 2.5 Turbo, ty bude možné v USA koupit začátkem podzimu. Jeho benzinový motor dává výkon 253 koní a točivý moment 433 Nm (respektive 230 k a 420 Nm na standardní nízkooktanový benzin) a je zkombinován se šestistupňovým automatem a pohonem všech kol. Nyní automobilka zveřejnila jeho cenu …a asi budete trochu překvapení. 😉

Na první pohled to nevypadá nijak zvláštně – základ startuje na částce 30 900 dolarů, což je jen o 1300 dolarů víc, než stojí v USA VW Golf GTI, což rozhodně není špatné, zvlášť když má rozsáhlou standardní výbavu.

Jenže pokud bude zákazník chtít, aby auto trochu vypadalo (což asi chtít bude), musí dát ještě 1900 dolarů za decentní aerokit (nebo 1075 dolarů v případě verze s paketem Premium Plus, ta už ale stojí 33 750 dolarů) a kovaná 18″ kola BBS přijdou na 919 dolarů za kus. Tak to už jsme téměř na částce 36 500 dolarů – za hodný, rychlý hatch se spoustou točivého momentu. Jenže bestiální Honda Civic Type R přijde v USA na 36 995 dolarů – a to už asi bude docela složité rozhodování… 😉

5 komentářů: „Mazda3 2.5 Turbo stojí stejně, jako Civic Type R!

  • To je bulvár tohle 🙁

    • Ale no tak. 😀 Žádný bulvár, realita všedního života. Mazda ten model jinak, než s BBS koly a bodykitem neprezentuje, pak přijdeš k prodejci a tam mu řeknou „jó pane, vaše 3 Turbo bude vypadat jako úplně normální 3 a jestli chcete to na fotkách, vypláznete prachy jako za CTR.“

      To, co u Hondy vidíš na fotkách, taky dostaneš – jak kola, tak modifikace karoserie.

      Že si nebudou konkurovat, to je bez debat, o to je to zajímavější. Ale ehmmm – uskákaný CTR? Docela by mě zajímalo, jaká bude sportovní trojka s trubkou „gétéčko“ 😀

      • King: to je úplně jedno, s čím to nabízí, realita je taková, že tajpára bez toho nelze mít a tedy je o nemalých 6k USD dražší.

        Co je na té uskákanosti „ehm“?

  • by nebylo tezky rozhodovani, proste CTR 🙂

    • Za stejnou cenu ano, ale kolik lidí dá u auta za 30k další 4k za disky? Jabka s hruškama. Stejně tak 2 litry za aeropaket, ani u toho tajpára, který stojí daleko víc, nedá každý těžké prachy za doplňky. Naopak spousta lidí na to „za ty prachy“ kašle – a to je poměrově mnohem menší rána dát 60k navíc u auta za milion než přes 100k u auta za 700.

      Mazda má podobně jako Honda ceny za plast na úrovni zlata, takže vidět oplastovanou M3 (nebo cokoliv jiného) je prakticky zázrak. Potkal jsem jednu, CX-3 jen na fotkách, šestku taky jen na fotkách atd. U toho turba bych nejspíš dopadl úplně stejně, aerokit bych zvážil, kola bych vzal 100% jiná za zlomek ceny (na Civika 5D byly 18″ v konfigurátoru za 76k, koupil jsem dle mého hezčí a rozhodně lepší Motec za méně než půlku, cca 34k vč. gum). Tj. M3 je levnější a pro drtivou většinu lidí levnější bude – ranec za ni dá jen pár nadšenců a ti zase nebudou řešit tajpára, spíš budou chtít design a luxus, tahle M3 je vedle uskákaného tajpára gétéčko a interiér netřeba řešit. Konkurence mezi těmi auty bude dost malá.

Komentáře nejsou povoleny.