Nissan GT-R NISMO 2021: zase o kousek lepší

Nissan GT-R sice už dneska není klíčovým tématem stránek automagazínů ani králem prodejních žebříčků, ale automobilka si jej stále pečlivě hýčká – pro každý další modelový rok přináší nějaké vylepšení. Tohle hraní musí stát nepředstavitelné peníze… Tím nemyslím namíchání nového odstínu laku nebo změnu dekoru na palubní desce, GT-R dostává pravidelně také technická vylepšení.

Výjimkou není ani MY2021, tentokrát se trošku přebrousila sportovní verze GT-R NISMO. Dostala přepracované naladění tlumičů a pružin, které má zajistit nejen hladší jízdu, ale současně i větší stabilitu v zatáčkách. Brzdová soustava, tvořená 16,1″ karbonkeramickými kotouči vpředu a 15,3″ vzadu, má mít vyšší účinnost, než předchozí varianty. Turbodmychadla, převzatá se závodního speciálu kategorie GT3, mají upravený tvar s menším počtem lopatek, ale na parametry 600 k a 650 k to žádný vliv nemá. 😉

Pozměněný design s červenými semišovými doplňky dostala sportovní sedadla Recaro, volant je také čalouněný semišem (i když si nejsem jistý, jestli ten už nismo náhodou nemělo dříve). Červená se objevila i na voliči převodovky a otáčkoměru.

Pro modelový rok 2021 se pamatovalo ale trochu i na standardní GT-R verze (s výbavou Premium). Ty si pro nový modelový rok polepšily o lak Bayside Blue, doposud dostupný pouze pro limitku GT-R Anniversary. Tato specifikace má také standardně titanový výfuk a kožená sedadla s lepším bočním vedením.