Novinky

Acura TLX 2021 je dražší, než současný model

Acura chce, aby s příchodem nové generace sportovního sedanu TLX opustila šedou zónu mezi mainstreamem a luxusní kategorií a byla zase vnímána jako plnohodnotná prémiová značka, jako byla v devadesátých letech. Nové TLX ten potenciál určitě má – nabízí velmi povedený, agresivní design, využívá vlastní, u Hondy nepoužívanou platformu s dvojitými lichoběžníky vpředu, vypiplaný interiér a výkonné motory včetně sportovní varianty Type S.

Těžko si tedy představit, že by Acura auto nabízela za ceny, jaké měla generace minulá, která byla vlastně jen lepší Hondou Accord. A opravdu – novinka nám trošku podražila. Základní verze s motorem 2.0 Turbo, výkonem 276 koní, točivým momentem 380 Nm a 10stupňovým automatem začíná na 37 500 dolarech, což je o 1300 dolarů víc, než stojí aktuální model s motorem V6 3.5 s výkonem 294 koní, točivým momentem 362 Nm a 9AT, i když turbomotor samozřejmě bude v reálu o něco dynamičtější, například při 1500 otáčkách má o 65 Nm více.

Současná Acura TLX s atmosférickým čtyřválcem 2,4 l startuje na 33 tisících dolarů, po skončení její výroby tedy bude model TLX cenově výrazně hůře dostupný.

Acuru TLX 2.0 Turbo lze pořídit s Technology Package za nejméně 41 500 dolarů, sportovním paketem A-Spec za 44 250 dolarů nebo Advance paketem za 46 300 dolarů. Pohon všech kol SH-AWD je u všech verzí za příplatek pouhých 2000 dolarů. Přikoupit lze ještě prémiový audiosystém ELS Studio se 17 reproduktory nebo nastavitelné ambientní LED osvětlení interiéru s 27 režimy.

Výroba TLX 2021 už se rozjela v továrně v Ohiu a první zákazníci auto dostanou 28. září. Produkce sportovní verze Type S se spustí později a do prodeje půjde až na jaře příštího roku zřejmě jako MY2022. Cena Type S zatím nebyla oznámena.

3 komentáře: „Acura TLX 2021 je dražší, než současný model

  • Já myslím že je to krok dobrým směrem…Acura se rozhodla, že chce po vzoru Lexusu (který jaksi v její srovnávací tabulce chybí) a své minulosti opět zabojovat na poli prémiového segmentu a technologií, designem i kvalitou na to má, tak proč ne? Teď je to jen a pouze na marketingu…

    • Není důvod vztahovat se k Lexusu, tenhle segment definují právě tyhle značky. Navíc IS zrovna mění generaci, GS už neexistuje a ES není moc sportovní sedan. Trošku legrační je, že je TLX považované za kompaktní sportovní sedan, ale ze šesti uvedených konkurentů je delší jen BMW 5 a širší nikdo. 😀 Ale fakt bych ho rád viděl naživo, při té délce a šířce je fakt nizoučký, naživo to asi bude docela agresivní placka. (y)
      Co vidím jako problém Acury obecně, jsou ty FWD verze. Já vím, že už to není takové tabu jako dřív, Audi v tom jede roky, BMW a Mercedes u menších aut také, ale v téhle třídě už by mělo být RWD. Nebo měli plošně ještě o 1000 zdražit a nabízet to jen s SH-AWD, dost na tom, že FWD bude nové ILX. Vůbec se divím, že když už vyvinuli úplně novou platformu, neudělali ji RWD. Jediný problém, co by měli, je otočení motoru V6 v kastli, což by nevadilo, protože Honda nejspíš V6 úplně zruší a bude mít jen 2.0 Turbo, které dostane asi i příští Ody, Ridge a Pilot.

      Jinak téma směřování Acury je zajímavé, četl jsem pěkný rozhovor s Ikedou, má to v hlavě docela srovnané, asi z toho taky udělám článek.

  • Je to na těch fotkách super. Cenový skok je dost vysoký, nemyslím, že bych si začal o čemkoliv myslet, že je to prémie jen proto, že to zdrahlo (hlavně současní majitelé si spíš řeknou, že za ty prachy už můžou mít germána). Uvidíme, jestli jim to vyjde. Spíš to chtělo RWD. Škoda.

Komentáře nejsou povoleny.