Novinky

Suzuki Jimny: šance na návrat do Evropy stále je

Suzuki Jimny se fakticky už v Evropě neprodává. Pořadníky na něj jsou na celém světě delší než rok a v jednotlivých evropských zemích se problém s vysokou poptávkou a blížícím se ukončením dodávek, souvisejícím s velkými emisemi vozu, vyřešil jednoduše. Uspokojeni budou pouze ti zájemci, kteří se vešli do letošní kvóty a všichni ostatní byli nekompromisně smazáni.

Suzuki navíc vyloučilo, že by pro jimnyho počítalo pro Evropu s jiným motorem s nižšími emisemi, takže to vypadalo dost beznadějně. Objevily se však spekulace, že by se Suzuki Jimny mohlo do Evropy vrátit jako užitkové auto kategorie N1.

Zprávy na nějaký čas utichly, ale teď se znovu vrátily, což dává určitou šanci, že by se Jimny N1 mohl opravdu vrátit. Otázkou je, co vlastně od specifikace N1 očekávat. V první řadě dostupnost pouze v nižších výbavových stupních, což by ale asi zájemce neodradilo. Otázkou zůstává konfigurace interiéru. Představa užitkáče se čtyřmi místy k sezení a kufrem, pardon – nákladovým prostorem 85 l je trošku absurdní, ale zběžně jsem nakoukl do směrnice 2007/46/ES a nevypadá to, že by bylo vyžadováno pro náklad nějaké minimum nebo poměr mezi hmotností posádky a nákladu, jako tomu bylo třeba u českých N1 dříve, o oddělení prostoru pro náklad nemluvě. Takže by možná stačilo, kdyby v kufru chyběl koberec… 😉

Samozřejmě se nabízí možnost nabízet Jimny naprosto regulérně jako dvoumístnou dodávku s nákladovým prostorem 830 litrů, to by ale samozřejmě citelně zúžilo okruh zájemců. Na druhou stranu – Jimny asi nikde nebude sloužit jako rodinné auto, ale jako druhý/třetí/čtvrtý vůz v rodině pro volnočasové aktivity pro jednu až dvě osoby a zájem o dvoumístnou verzi by tak nemusel být zase tak omezený, jak by se mohlo zdát… Uvidíme tedy, jak z toho Suzuki vybruslí, zatím vypadá návrat Jimnyho nadějně, jakkoli se zatím nikdo neodvažuje odhadovat, jestli se dočkáme už napřesrok nebo později. Suzuki totiž zatím nezvládá uspokojivě zásobovat ani svůj domácí trh, takže ho problémy a tužby evropských zákazníků asi vůbec netrápí.

Jeden myslel na “Suzuki Jimny: šance na návrat do Evropy stále je

  • paradox „volneho trhu“ EU… poptavka je, ale… to je jak za RVHP.

Komentáře nejsou povoleny.