Novinky

Honda e v losím testu: jak zvládla obávaný manévr?

Losí test, původně švédská metodika testování nouzového vyhýbacího manévru, se stal v minulosti postrachem mnoha automobilek. Proslavil se zejména tím, že se při něm v roce 1997 převrátil při pouhých 60 km/h tehdy zbrusu nový Mercedes-Benz třídy A. Zkouška tak pomohla urychlit rozšíření systémů jízdní stability. Od té doby se jí povedlo nachytat se staženými kalhotami ještě spoustu dalších aut a to (bohužel) včetně některých současných japonských.

V jednom z nejnovějších pokusů testem prošla také elektrická Honda e – a to v režii španělského webu km77., jenž se na moose test zaměřuje. Malý hatchback nadchne agilními jízdními vlastnostmi na silnicích, ale přece jen je dost těžký a losí test je poměrně specifická disciplína. Zvládl jej tedy?

Na toto téma si můžete přečíst i opravdu hodně kuriózní články, kdy přemýšlíte, co jimi chtěl vlastně básník říci. Ale k věci. Technicky vzato jej nezvládla. KM77 totiž považuje za potřebné minimum rychlost 77 km/h (asi proto km77 😉 ) a Honda e jej zvládla pouze v 75 km/h.

Jenže je to jen číslo. Honda e při disciplíně pouze rozhodila kužely, nechovala se nepředvídatelně, nestavěla se na dvě kola ani neprořízla pneumatiky jako někteří jiní. Navíc neškodí si její výsledek dát do souvislosti s tím, jak si v losím testu vedli někteří jiní.

Například Toyota Supra byla jen o 2 km/h lepší, BMW M2 o 3 km/h lepší (ale třeba Honda Civic o 4 km/h lepší)… Stejnou rychlostí jako Honda e se mezi kužely protáhly mimo jiné vozy Mercedes-AMG A45, BMW M235i Gran Coupe nebo Mercedes-Benz CLA, takže se Honda e rozhodně nemá za co stydět. 😉

7 komentářů: „Honda e v losím testu: jak zvládla obávaný manévr?

  • Pokud si dobře vzpomínám, tak v nějakém testu kombíků kdysi zvládl Civic Tourer (jako vítěz) losí test rychlostí 76 km/h. Takže na jednu stranu jsou rozdíly minimální (a bude záležet na řidiči), na druhou stranu bych vzhledem k nízko položenému těžišti „e“ očekával lepší hodnoty, někde na úrovni současného Civicu.
    Ale ta modrá éčku sluší. Snad pustí designéry od Hondy e i k dalším modelům.

  • me to prijde dost vklidu, fakt to neni nervozni, jen se to sveze trosku bokem. Dost mi prijde, ze to je rukama spis. Auto nikde nenadskocilo, ani nevypada nejak nervozne, ani se extremne nenaklani.

    • jj, famózní výkon 🙂

  • No, je to auto do města, takže s tím víc jak pade stejně nikdo jezdit nebude 🙂

    • To by byla škoda. 😉

Komentáře nejsou povoleny.