Honda HR-V: maskovaný prototyp nové generace přistižen

Současná generace Hondy HR-V se vyrábí od roku 2015 a je tedy na konci svého obvyklého životního cyklu. Nová generace by se tedy měla představit co nevidět, v Japonsku dost možná už koncem tohoto roku, nejpozději pak zjraje 2021. Hondě se zatím dařilo držet auto pod pokličkou, víme o něm pouze to, že bude větší, než to dosavadní a že v Evropě bude poháněno nějakou verzí hybridu e-HEV (i-MMD). Teď se ale podařilo vyfotit maskovaný prototyp na Metropolitan Expressway v japonském Daikoku.

Kamufláž je jen velmi lehká, takže odhaluje všechny základní tvary a proporce auta. Jak je vidět, Honda pokračuje v duchu minimalistického designu jazzu, trošku mě vyděsila příď ve stylu Hyundai, ale předpokládám, že to je součást kamufláže a maska bude osobitější. Z fotky odhaduji, že zvětšení rozvoru bude jen minimální, pokud nějaké (ostatně HR-V rozhodně nemá problém s prostorností v podélném směru), o zvětšení se postará zřejmě zadní převis.

Silueta i boční linie oken budou bohužel mnohem méně dynamické, než doposud, je vidět snaha a zajištění dostatečné výšky stropu i pro cestující vzadu, zůstala však zachována klika v růžku zadních dveří. Zatímco současné HR-V se snažilo tvéřit jako SUV a používalo siluetu kupé, nové má spíš proporce crossoveru a bude připomínat spíše fastback – dostane delší zadní převis, v němž lze očekávat citelné zvětšení prostoru pro zavazadla.

Lze očekávat, že HR-V MY2022(?) bude v Evropě vybaveno pohonným systémem, odvozeným od toho pro Hondu Insight, což by znamenalo parametry kolem současných 153 koní a 267 Nm.

7 komentářů: „Honda HR-V: maskovaný prototyp nové generace přistižen

  • 15.9.2020 (10:39)
    Permalink

    tak aspon nejsem jedinej, koho napadla Hjundaj…. docela me ten jejich novej design desi.

    Reagovat
    • 15.9.2020 (12:51)
      Permalink

      Mně se Jazz Líbí, takže očekávám, že ve finále to bude OK. Ale zatím to moc na krasavce nevypadá, čekal jsem něco trochu jiného…

      Reagovat
      • 15.9.2020 (14:00)
        Permalink

        Nehážu VTEC do kovošrotu dokud to neuvidím, ale myslím, že větší problém než design bude pohon v kombinaci s cenou. Začíná být strašně málo aut, který bych chtěl mít doma a i to, co bych až tak nutně nemusel stojí šílené peníze. Třeba se mi líbí RAV4, ale v dobré výbavě 1.1M? Nebo ten Yaris GR, za milion… Kupodivu je teď relativně levná jindy drahá Mazda, resp. ostatní zdražili takovým způsobem, že se to už nezdá tak drahé. A bude už jen hůř, jak v cenách, tak v pohonech.

        Pokud dají do HR-V hybrid z Jazze (a že je toho Honda schopná předvedla u současné generace s 1.5i) a buď to bude jediná motorizace nebo za cenu dnešního Sporta AT bude k mání to z Insightu, tak snad ještě koupím CR-V v 1.5t do zásoby…

        Reagovat
  • 15.9.2020 (14:32)
    Permalink

    Taky mám obavy, kam se Honda designérsky vydává. Stačí porovnat siluetu aktuálního HR-V a tenhle prototyp – dynamika úplně zmizela. Větší převisy, menší sklon čelního okna, téměř rovná střecha… Stávající HR-V má alespoň nějaký nápad (byť se ho nepodařilo úplně dotáhnout), tady ho zatím nevidím.
    A ve větší kufr bych moc nedoufal, protože cca. 100 litrů padne za oběť baterkám.

    Reagovat
    • 15.9.2020 (16:24)
      Permalink

      dle me to auto prave zvetsovali kvuli baterkam.

      Reagovat
    • 16.9.2020 (13:22)
      Permalink

      Jo, je taky možné, že kufr zůstane na svém…

      Reagovat
    • 16.9.2020 (13:27)
      Permalink

      Převisy nebo sklon střechy bych neřešil, důležité budou celkové proporce a sladění. Je to jako u Jazzu 3G a 4G – 3G určitě vypadá dynamičtěji, ale 4G je daleko lépe sladěný.

      Reagovat

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *