Novinky

Nissan 400Z bude tak puristický, jak jen to bude možné

Nissan si teď po několikaleté mizérii konečně užívá zasloužené pozornosti v pozitivním slova smyslu poté, co před pár dny představil prototyp nového Z a marketing jede na plné obrátky. Auto se designem vrací ke kořenům a Nissan navíc slibuje, že i zážitky z řízení budou oldschoolové. Už samotný fakt, že nové 400Z zůstane u manuální převodovky je pozitivní, ale nemělo by zůstat jen u fofrklacku.

Ivan Espinosa, senior vice-president pro globální produkty, v rozhovoru pro motoring prozradil, že „Z není o tom být nejrychlejší. Samozřejmě potřebuje být rychlé, protože je to sportovní vůz, ale realita Z je o zážitku z jízdy. A to znamená, že řidič musí být spojen a propojen s autem“.

Proč o tom mluví? Objevily se totiž obavy, že 400Z dostane od Infiniti nejen motor, ale i systém DAS (Direct Adaptive Steering), což je adaptivní řízení, často kritizované v testech nejnovějších vozů obou značek, včetně dárce orgánů Q60 Red Sport 400 pro absenci zpětné vazby, přeposilovanost a necitlivost v přímém směru.

Ten však 400Z mít nebude. Je asi nepravděpodobné, že by dostalo hydraulický posilovač, ale dobře odladěný elektrický také dokáže odvést svou práci velmi dobře. A když už se řeší puristické zaměření auta, lze také očekávat klasický mechanický samosvor pro zadní nápravu, bez elektronické asistence.