Honda N-ONE: druhá generace retro kei je tady

Honda má mé sympatie proto, že je ochotná vyrábět i auta, která dohromady nikdo nechce. I když tedy ne pro Evropu (a po ukončení Civicu Coupe a Accordu s manuálem už ani pro Ameriku), ale pro domácí japonský trh. I když, jak tak o tom přemýšlím, v Evropě je Honda vzhledem k prodejním číslům také čistě z fandovství, jiné značky s těmito výsledky by to tady už balily, takže je to asi v pořádku. 😉 Ale to jsem odbočil, mluvit jsem chtěl o druhé generaci kei miniauta N-ONE.

Jak víte, Honda je výrobcem nejlépe prodávaného kei auta, které je také nejprodávanější vůz na trhu – Honda N-BOX. Rodina N má ale několik dalších modelů, které využívají techniku bestselleru, ale ve srovnání s ním se prodávají jen okrajově. Třeba imageový retro hatchback N-ONE, jenž se představuje v druhé generaci.

Rozdíly jsou spíš na úrovni faceliftu, změnila se maska, světlomety už jsou pouze LED, stejně jako zadní svítilny a oba nárazníky. Auto má také nové designy kol. Vzhledem k tomu, že jsou stejné i proporce, není pro laika snadné najít rozdíly. Novinka ale vypadá díky výraznější přídi drsněji a agresivněji.

Interiér se už změnil více a je ještě minimalističtější, než předtím, protože palubní deska má jednodušší tvary. Velmi příjemnou změnou je možnost volby mezi CVT a (příplatkovou 😉 ) manuální šestistupňovou převodovkou s hlavicí Hondy S2000 (a některých dalších sportovních modelů)) pro sportovní verzi N-ONE RS.

Jinak technika zůstává stejná, včetně možnosti volby pohonu všech kol, novinkou je samozřejmě nejnovější balíček bezpečnostních asistentů Honda Sensing.