Honda Civic XI. generace vyzrazena díky patentovým nákresům!

Honda má v plánu představit 11. generaci Hondy Civic příští rok na jaře a už od léta se na internetu objevovaly špionážní fotografie nové generace pětidveřového Type R, ale i klasického sedanu. Nyní je podoba novinky kompletně vyzrazena díky (asi poněkud předčasnému) registrování designu u patentového úřadu.

Honda se rozhodla pro evoluci kontroverzní současné manga generace, a to poměrně zajímavou – nová generace jasně odkazuje na desítku, ale zmizely divoké detaily, jako jsou díry v náraznících, nenavazující prolisy a komplikované linie a dílčí celky. Výsledkem je celkově velmi čistý design ve stylu současného Accordu a Jazzu, auto ale vypadá méně agresivně, než současná generace. Příď kombinuje vzhled Accordu s prvky Jazzu (kapota, přecházející do masky chladiče), profil potvrzuje fastback siluetu s dlouhým zadním oknem, sahajícím těměř až ke spodní linii oken. Zezadu pak Civic připomíná díky absenci děleného zadního skla a jinému designu svítilen Porsche Panamera ještě o trochu víc, než ten dosavadní. 😉

Proporce nákresů jsou poněkud zdeformovány absencí perspektivy, jsem si jistý, že Civic XI bude vypadat velmi dobře (což ostatně potvrzují reálné špinážní fotky), i když to bude designem spíš pocta devadesátkám, než současným komiksům. Už se těším na oficiální snímky.

12 komentářů: „Honda Civic XI. generace vyzrazena díky patentovým nákresům!

  • 29.9.2020 (21:45)
    Trvalý odkaz

    Konečně trochu normální design. Není přehnaně “pouťový”, jako 10G, zároveň ale má svoji eleganci. Věřím, že v reálu bude vypadat sportovněji díky drobným detailům. Už se těším. Je to po hodně dlouhé době honda, která by mohla navázat na moje požadavky, které splňoval naposledy accord 8G sedan (sportovní, ale i elegantní). Uvidíme. Snad to něčím nepodělají…

    • 30.9.2020 (7:33)
      Trvalý odkaz

      Jasně, že podělají – motorem a cenou 🙂

      • 30.9.2020 (8:20)
        Trvalý odkaz

        Kdyby tam kromě hybridu s 1.5 dali i ten 2.0 z CR-V/Accrodu, tak to bude ok. Nechápu, proč by nemohli homologovat dva systémy, když každá jiný automobilka dává do každého modelu nejmíň tři motory.

        • 30.9.2020 (8:36)
          Trvalý odkaz

          Těžko říct, kolik bude motorizací, ale mluvilo se i o plug-in hybridu. To by ale už asi lezlo přes 3/4 milionu.

        • 30.9.2020 (10:39)
          Trvalý odkaz

          radek.m: za mě smysluplné auto je aspoň to 2.0 z CR-V, ještě lépe ve verzi plug-in. Jenže když se dívám např. na vlajkovku Toyoty, 300 hp plug-in v RAV4 a na to, že “normální” hybrid stojí ve slušné výbavě přes milion, tak jsem na cenu toho PHEV velmi zvědav a optimista nejsem.

          Že by to u Hondy bylo jiné? To těžko. Spíš, než že bych tam čekal 2.0 mám obavu, aby jako základ nebyla ta hrůza z Jazzu…

          Jinak jako druhé auto (což dnes Civic je) bych si tu 150 hp verzi z Insightu ve verzi PHEV asi představit dokázal, ale zase jsme u toho, kolik za to budou chtít. V USA stával PHEV Accord o 10k víc než HEV a téměř na dolar stejný rozdíl je tam dnes mezi RAV HEV a PHEV. Jakmile to má mít větší baterky, jde cena do háje. Proto tam ten PHEV Accord už není, Toyota na to jde jinak, PHEV je výrazně silnější než HEV a tak část ceny obhájí výkonem. Jestli s tím uspějí se teprve uvidí.

          • 30.9.2020 (12:30)
            Trvalý odkaz

            Že bude základní motorizace ta z Jazzu, je dost pravděpodobné. Na druhou stranu úplně nechápu, proč “hrůza”. Je to určitě lepší základ, než 1.0 VT.

  • 30.9.2020 (15:17)
    Trvalý odkaz

    Hoší nevím, ten dizajn mi přijde takový bezpohlavní. Zepředu současný Accord, zezadu Kia Stinger. Musím ale přiznat, že zadek je mnohem lepší, než ta přeplácanost Civicu X 5D. Každopádně, i kdyby to auto vypadalo skvěle, zabije to, to, co bude pod kapotou. Doufám, že alespoň motorizace TypeR bude normální – tedy jestli se do EU kvůli emisím vůbec dostane. Chtěl bych si pořídít CTR jako víkendovku, ale pořád mám dilema do čeho jít – 9G, 10G, nebo počkat, jestli bude 11G?

    • 30.9.2020 (17:24)
      Trvalý odkaz

      Desítkou určitě nic nezkazíš. 😉 Devítka je příliš hardcore, na našich silnicích z tebe vytřese duši a hlavně – sehnat ho v top stavu možná bude problém, každý tomu nakládá, čerstvější CTR-X je myslím lepší volba. CTR-XI je velká neznámá. Doufám v to, že Honda v Evropě nezařízne jediný sportovní model, ale nemůžeme vědět…

      • 1.10.2020 (6:36)
        Trvalý odkaz

        CTR 9G jsem bohužel nejel, ale nedávno jsem měl tu čest projet 10G. Musím říct, že jsem se do toho auta zamiloval. Překvapilo mě, jak moc je sportovní vůči mému současnému sedanu X. Asi největší zážitek mám z řazení. Ta kulisa je o level jinde, než u klasické X. Mám hroznej problém s tím pouťovým zadkem, ale asi to k němu prostě patří. Fakt to auto jezdí skvěle a nutně ho potřebuju :-).

        S tou 9G je to opravdu taková trága, co se týče tvrdosti? Na ty naše okresky to není ani jako víkendovka?

        Díky.

        • 1.10.2020 (10:40)
          Trvalý odkaz

          Řazení v X opravdu odfákli. 🙁
          Jo, devítka CTR je opravdu peklo. V civilizovaných zemích asi v pohodě, ale na našich okreskách utrpení.

          • 1.10.2020 (20:56)
            Trvalý odkaz

            To bych zase neřekl, že je odfláknutý.
            Řazení je hodně přesný, má odpor a není úplně gumový – Rád s tím kvedlám :-). Ale, co jsem zažil v CTR10G, tak na to opravdu z daleka nemá.
            Měl jsem Civic 6G 3d, 8G a teď 10G – Nemůžu říct, že by současná generace měla horší, nebo lepší řazení, než předešlé generace.

            Jinak díky za info ohledně toho CTR9G – mj. na to může mít vliv ta jednoduchá torzní náprava, takže nejspíš bude i víc uskákaný na těch okreskách než 10G. Další věcí, co mne od něj odrazuje je, že se vyráběl hodně krátkou dobu, takže předpokládám, že bude problém i dostupností případných náhradních dílu a tím i jejích vyšší cenou. Přeci jenom 10G se vyrábí delší dobu, takže v tomto ohledu by to mohlo být lepší.

            Takže zužuju výběr na 10G, případně 11G – jestli bude :-).

Komentáře nejsou povoleny.