Honda Civic XI: patentové nákresy odhalují i podobu sedanu!

Včera se na netu objevily obrázky fastbacku Civic nadcházející 11. generace, pocházející z patentových spisů a nyní je venku i design sedanu. Nejvíc mě překvapuje naprosto identický design přídě obou karosářských verzí, sedan, 5D i kupé se vždy lišily – sedan byl nejkonzervativnější a kupé s 5D sportovnější. To je opravdu velmi zvláštní.

Druhým překvapením je silueta auta – i ta je identická až po zadní dveře, liší se pouze sklon a délka zadního skla a samozřejmě převis. Největším rozdílem mezi 5D a 4D je tak záď s odlišným designem zadních svítilen. Ty budou, zdá se, také povedené.

Vzhledem k tomu, že se sedan v 10. generaci v Evropě moc dobře neprodává, je otázkou, jestli se k nám v 11. generaci vůbec dostane. Pokud ne, přijde Evropa o poslední sedan značky Honda, vhledem k tomu, že automobilka potřebuje v Evropě šetřit, je to dost pravděpodobné. Ale rád se budu mýlit…

14 komentářů: „Honda Civic XI: patentové nákresy odhalují i podobu sedanu!

  • 30.9.2020 (21:14)
    Trvalý odkaz

    Tak tohle se mi moc líbí! Uvidíme real. Snad bude „battery free“ 🙂 Nechci hybrida.

    • 1.10.2020 (7:08)
      Trvalý odkaz

      Stoprocentně to bude s baterkami, leda dovézt benzin z Ameriky…

    • 1.10.2020 (8:14)
      Trvalý odkaz

      recker: Honda už dřív řekla, že to bude jen hybrid. CR-V už je hybrid od letoška, nový Jazz taky. Benzínové auto je moc drahé, po započítání emisního výpalného co zavedli greténi by to nikdo nekoupil, resp. bylo by to silně nerentabilní. Možná časem to zas půjde, lidi si zvyknou a kdo bude chtít normální auto, tak si prostě pár set tisíc připlatí, ale dnes je to neprůchozí. Například na CTR je výpalné cca 300k CZK (cca 12k EUR) a kdyby to Honda plně promítla do ceny, tak sem může vozit tak možná limitky o 10 kusech pro lidi, co je jim to jedno, ale z pohledu businessu – tedy aby se prodal rozumný objem, který zaplatí evropské homologace – je to nesmysl.

      Například 1.5t v manuálu má výpalné cca 80k, auto zdražilo (ne o tolik, část zaplatí šťastní majitelé jiných modelů) a výbava je jedna místo tří. Prodeje by šly do háje i kdyby nebylo čínské chřipky, takže v 11G toto nebude mít smysl. Jedině ten tajpár, v USA se mu daří skvěle, takže určitě bude a nejspíš i normální. Takže je dost pravděpodobné, že bude i tady a těch pár milionů výpalného zaplatí dílem majitelé, dílem majitelé jiných modelů (jako dnes).

      Dělají to všichni, třeba i Mazda MX-5 je dražší než byla a cílem je 2.0 pokud možno vůbec neprodávat a cpát lidem 1.5. Časem si to sedne v tom směru, že se (asi) více výpalného přelije přímo na zájemce, ale dnes by ten nárůst byl příliš vysoký. Časem, jak teď jdou auta celkově kvůli EU nahoru, už nikoho Miata s cenovkou přes mega nepřekvapí. Socík holt jinak budovat nejde.

      • 1.10.2020 (20:44)
        Trvalý odkaz

        Tyjo, tak to byla hodně studená sprcha 🙁 Že je to dneska až tak špatný jsem netušil…

  • 1.10.2020 (7:57)
    Trvalý odkaz

    Když udělají výklopnou záď i s oknem, bude šance vyšších prodejů. Zadní světla jsou trochu Opel style…

  • 3.10.2020 (0:04)
    Trvalý odkaz

    Aby se sedan 10g prodaval kdyz u vetsiny dealeru nebylo mozne se s nim projet.

    Jinak v sprnu mi v autosalonu rikali ze sedan opravdu konci a pristi generace v Evrope nebude.

    • 5.10.2020 (8:49)
      Trvalý odkaz

      Tak to je škoda. Myslím obojí. 🙁

  • 3.10.2020 (21:23)
    Trvalý odkaz

    proc to zezadu vypada jako oktavka? ty svetla teda.

    • 5.10.2020 (8:49)
      Trvalý odkaz

      To se ti zdá. 😉

  • 5.10.2020 (0:26)
    Trvalý odkaz

    Myslím ze to bude pěkný accord 😎 lidi tady na starým kontinentu chtějí auta bez zbytečných cinkrdlátek a tohle tomu i nasvědčuje.(vox populi). Ještě kombik s hybridem i 1,5T s cenovkou od 500… 😁 a daji tam i ten litr pro nesportovce.

    • 5.10.2020 (8:48)
      Trvalý odkaz

      Největší problém Civicu bude přechod kompletně na hybridy – auto hodně podraží. 🙁

      • 7.10.2020 (13:47)
        Trvalý odkaz

        Ale on to nebude jenom hybrid, obzvlášť když mají dvě malá turba (1,0 a1,5). Hybrid bude topverze stejně jako u CR-V aneb kdo myslí zeleně tak si připlatí. Nemyslím, že v dnešní době může Honda prodávat čistě hybridy nebo EV. Ještě ta doba nenastala. Teprve k ní máme namířeno, takže platí, že musíš mít základní malý turbobenzín, poté trochu silnější a vrcholem bude hybrid. Můj názor.

        • 8.10.2020 (8:18)
          Trvalý odkaz

          V Evropě bude jenom Hybrid, stejně jako už teď u Jazzu a CR-V. Jedinou výjimkou bude Type R, pokud ho sem Honda bude vozit. Na jiných trzích samozřejmě benzinové motory budou i nadále.

Komentáře nejsou povoleny.