Toyota bude dostávat více dodávek od PSA. A levněji…

Trošku mi vadí, že Toyota se svým obrovským portfoliem modelů (i těch užitkových) kupuje dodávky ve Francii a vzhledem k tomu, že Nissan a další japonské značky utlumují svou nabídku v Evropě, je už dnes velmi obtížné sehnat skutečný japonský užitkáč, ale s tím mnoho nenaděláme. Navíc to teď vypadá, že Toyota na partnerství s PSA vydělá ještě víc, než asi měla původně v plánu.

Asi víte, že se chystá obří automobilová fúze – francouzký (vlastně francouzsko-čínský, abych byl přesný) koncern PSA (Peugeot-Citroën-Opel), jenž už je aktuálně druhým největším výrobcem aut v Evropě, se spojí s italsko-americkým FCA (Fiat-Chrysler), jenž sice nemá v současnosti v Evropě moc silnou pozici, ale je čtvrtý největší hráč v Americe.

Z pohledu celého autoprůmyslu jde samozřejmě o významnou fúzi s ambicemi stát se největším výrobcem na světě, ale konkurenční prostředí tím nijak neutrpí. Jenže tu exituje určitá riziková oblast – trh užitkových automobilů v Evropě. Spojením FCA a PSA by vznikl dominantní hráč na trhu lehkých užitkových automobilů a dodávek a hrozí, že by spojení neprošlo přes úřad ochrany hospodářské soutěže.

PSA má tedy v plánu navýšit produkci automobilů pro Toyotu, které by japonské značce prý měl prodávat za ceny, velmi blízké výrobním nákladům. To by Toyotu mělo povzbudit k větším nákupům a samozřejmě prodejům, čímž by došlo k vyrovnání konkurenčního prostřední. Toyota se k tomuto plánu zatím oficiálně nevyjádřila, ale lze očekávat, že je s ním srozuměna.

2 komentáře: „Toyota bude dostávat více dodávek od PSA. A levněji…

  • 7.10.2020 (22:23)
    Trvalý odkaz

    Toto je hrôza kam to celé smeruje, a nie len v automobilovom priemysle. Budeme mať 50 značiek a v nich TDi a HDi.
    Tragédia je, že poniektorí už nedajú ani iné plechy, len vymenia logo. Zrejme väčšine to stačí..
    Som len zvedavý, kde, alebo skôr kedy bude týmto pohltená aj Honda.

Komentáře nejsou povoleny.