Začínám vážně uvažovat o tom, že si změním komunitní přezdívku. Co třeba Sibyl(a)? Když Honda představila modernizovaný pick-up Ridgeline, vyslovil jsem podezření, že, cituji: „Honda snad pochopila, co zákazníci od takového auta očekávají – drsný, agresivní vzhled…“ Protože SUV a pick-upy by měly vypadat drsně, jednoduše z toho důvodu, že se to lidem líbí a je to jeden z důvodů jejich popularity.
Jenže Honda si to tak nějak historicky nemyslí. Jediný model, jenž vypadal jakž-takž off-roadově, bylo první CR-V. Od té doby se stále víc a víc mění v klasický osobák. První HR-V sice nebylo drsné, ale bylo cool – a také se dobře prodávalo. Cool (a i trochu drsná) byla Honda Element, dodnes je mi záhadou, proč o ní nebyl takový zájem, jaký by si zasloužila. Honda Pilot byla vždycky trochu nuda a zachraňuje to teprve odvozený model Passport. Jediné auto této kategorie, které opravdu mělo od začátku koule (a stále existuje), byl předešlý Ridgeline. Sice se také neprodával moc dobře, ale přikládám to spíš nedůvěře zákazníků, přece jen to byla prvotina Hondy a Ridge byl vše, jen ne klasický pracovní pick-up.
S faceliftem současného ridgelinu se však něco zlomilo a vypadá to, že jsem snad měl i pravdu. 😀 Moje slova totiž teď přímo potvrdil Jay Joseph, vicepresident automobilového marketingu Hondy v Americe. Průzkum Hondy totiž objevil Ameriku: 😀 „design utility modelů značky prý nevyjadřuje dostatečně silně jejich schopnosti mimo silnice a zákazníci si tak nespojují Hondu s off-roadovými aktivitami.“ Jistě, můžeme jedovatě podotknout, že to klidně může být dáno i reálnými schopnostmi honďáckých pohonů 4×4 v terénu. Systém Dual Pump 4WD nepatřil úplně k nejschopnějším a moc důvěry nevyvolala ani jedna ze softwarových verzí elektronicky řízeného Real-Time AWD v minulé generaci CR-V. Ale pravdou je, že vzhled sportovněužitkových Hond opravdu už z podstaty nijak neláká k výletům mimo silnice.
A to by se teď mělo změnit. S ridgelinem to začalo, ale zdaleka nekončí. Drsnější vzhled má mít i nová generace Hondy Pilot a Passport a nejen to – trend má přeskočit i na modely CR-V a HR-V. Honda CR-V byla až do roku 2016 nejprodávanější SUV v Americe (ale i globálně), pak ji ale předstihla Toyota RAV4, ale nakrátko i Nissan X-Trail a zdá se také, že je Honda nepříjemně zaskočena agresivním designem nové ravky, jenž jí přináší další a další prodejní úspěchy.
Na to je třeba zareagovat a pokud skutečně bylo v Japonsku vyfoceno nové HR-V, vypadá to, že to Honda myslí se změnou filozofie designu opravdu vážně. Jen to bude muset vhodně skloubit se současným minimalistickým stylem designu, reprezentovaným modely e a Jazz, což asi nebude úplně snadné, protože agresivitu aut zajišťují spíše ostré linie kontrastní prvky, než hladké, fluidní tvary… Dost možná se také dočkáme zvětšení světlé výšky příštích SUV modelů. Tak uvidíme, jak se s tím vším Honda popasuje. 😉
A perlička na závěr – nejnovější videoklip Hondy má ukázat modely Pilot, Passport a Ridgeline v novém světle jako auta se schopnostmi v terénu. Japonci šli dokonce tak daleko, že vyměnili hlas komentátora. Dosavadní, dlouhá léta angažovaný Fred Savage skončil a nahradil jej John Cena, profesionální wrestler a herec, majitel o poznání drsnějšího hlasu. Mrkněte, jak nová reklama na Hondy zní. 😉
1 komentář
bitkar
pekne je to
Komentáře jsou uzavřeny.