Suzuki letos podruhé navýšilo podíl v největší indické automobilce

Značka Suzuki vyrábí spíše jednodušší, levnější automobily a díky tomu má (kromě JDM, kde je třetí největší automobilkou) úspěchy hlavně na chudších, rozvojových trzích. Z nich se jí nejvíce daří v Indii, kde je většinovým vlastníkem společnosti Maruti Suzuki. Tím je už de facto od července 2018, kdy v ní získala 53% podíl.

Letos ale provedla další nákupy a v současnosti už drží 56,37 % akcií Maruti Suzuki a to i přesto, že současná covidová krize zasáhla jak Suzuki, tak celý indický trh. Maruti je však investice, která představuje jistotu, automobilka vloni měla 51% podíl na trhu, před Hyundaiem (17,8 %), Mahindrou (8,3 %), Tatou (5,9 %), Hondou (4,63 %) a Toyotou (4,61 %). Ostatní značky se pohybují pod 3 % tržního podílu v zemi, kde se v roce 2019 prodalo lehce přes 710 tisíc aut. Podíl Maruti Suzuki sice rok od roku mírně klesá, ale stále jde o dominantního indického výrobce.