Mazda Sky-D: v Evropě končí, v Americe začíná

Evropa byla ještě před pěti lety kontinent zaslíbený dieselovým autům, ale pak přišel skandál Volkswagenu (a některých dalších) a nafťáky se během pár let dostaly na černou listinu. Pokles zájmu zákazníků a potřeba velmi drahých technických řešení, souvisejících se splněním stále přísnějších norem, způsobují rapidní úbytek vznětových pohonných jednotek.

Další značkou, která v Evropě radikálně omezuje dostupnost dieselů, je Mazda. V průběhu října má v EU skončit prodej modelů Mazda6 2.2 Skyactiv-D a jediným modelem s tímto motorem zůstane kompaktní SUV CX-5. Je ovšem otázkou jak dlouho vydrží. Mazda tak téměř kompletně přejde na benzinové motory.

O to paradoxnější je, jak úporně se snaží prosadit s naftou v USA. Původně tam chtěla prodávat naftovou šestku už v roce 2013, ale nic z toho nebylo. Pak bylo oznámeno dieselové CX-5 na rok 2017. Nakonec se začalo prodávat v polovině loňského roku ve verzi se 170 koňmi a 393 Nm. No, prodávat… při ceně o 4000 dolarů vyšší, než stojí srovnatelný benzinový motor, zájem moc nebyl a letos na jaře se hovořilo o tom, že by mohl být z nabídky stažen.

A tak se také stalo – CX-5 2.2 Skyactiv-D z ničeho nic z nabídky zmizela. Jenže v souvislosti s ukončením šestky v Evropě se američtí kolegové dotazovali na budoucnost v USA a odpověď byla překvapivá – Mazda prý dokončuje certifikaci Sky-D a o návratu na severoamerické trhy bude automobilka včas informovat! Vypadá to tedy, že se v rámci MY2020 objevil nějaký kostlivec v emisní skříni a bylo třeba motor ještě doladit, aby se neopakovala dieselgate v japonském podání.

Takže v Evropě diesely skončí a v USA teprve pořádně začnou. Je tu ovšem stále ta jedna zásadní otázka – kdo si je tam za ty peníze koupí? Jsem na účinkování Sky-D v Americe opravdu zvědavý…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *