Novinky

Honda CR-V Sport Hybrid e+: první foto plug-in hybridu

Honda už počátkem roku 2021 začne prodávat plug-in hybridní verzi SUV modelu CR-V s označením Sport Hybrid e+. Bohužel prozatím pouze v Číně, kde auto nedávno debutovalo coby prototyp na pekingském autosalonu. Jak už to na čínských autosalonech u novinek bývá, fyzicky sice bylo na výstavě přítomno, ale žádné podrobnosti k technice nebyly zveřejněny, víme tedy pouze to, co je vidět na fotkách prinstscreenech z promo videa.

Honda CR-V Sport Hybrid e+ se bude od ostatních modelů lišit novou maskou chladiče se třemi tenkými lamelami ve „wing“ masce, pozměněnou optikou předních světlometů, spodním bodykitem v černé barvě a specifikcým designem kol. Honda prozatím slibuje pouze “most EV-like feel” ve většině režimů a to jak co se týče dynamiky, tak tichého provozu. Ačkoli by si příznivci značky určitě přáli výkonného konkurenta pro třísetkoňovou Toyotu RAV4 PHEV, v zákulisí se spekuluje spíš o převzetí techniky sedanu Honda Clarity Plug-In Hybrid, která má však pouze 215 koní. To není moc s ohledem na to, že auto dostane zátěž v podobě 17kWh Li-Ion akumulátoru, bude tedy důležité, jaká bude cena vozu. Toyota na to asi jde v tuto chvíli chytřeji, protože nárůst ceny baterek obhájí i výrazně větším výkonem.

Na druhou stranu nás to asi zatím trápit nemusí, CR-V už má před sebou necelé dva roky prodeje a plug-in verze se do Evropy na tak krátkou dobu nejspíš vůbec nedostane. V příští generaci této techniky už by Honda na specifikaci Toyoty mohla adekvátně zareagovat. 😉

15 komentářů: „Honda CR-V Sport Hybrid e+: první foto plug-in hybridu

  • No a nestačí jenom dát do stávajícího hybridu větší aku + „nabíječku“ a je hotovo? Pohání ho přece primárně elektromotor, kterej si bere proud buď z akumulátoru nebo generátoru. Tak pak akorát využije víc ten aku, kterej jsem si nabil doma – samozřejmě „zeleně“ z FVE… 😉

    • Však ono to tak v zásadě bude, pár koní navíc vykompenzuje větší baterku.

  • Jenom k tomu výkonu, kdo asi tak potřebuje mít 300koní v autě typu CRV nebo RAV??? Podle mě je 150-200k úplně v pohodě. Určitě 300k sežere víc než 200k, tedy pokud se nezměnily fyzikální zákony 😁

    • Legend: třeba já, 150 mě v takové kisně vůbec nezajímá a ani těch 200 není kdo ví co. Asi bych to přežil, ale nijak mě to zásadně neláká. S CR-V jsem jel a nic moc. 1.5t neznám, počítám, že to pojede o něco hůř.

      300 hp jistě sežere víc, když to využíváš. Jinak je to především rezerva a o nic moc víc to žrát nemusí.

      Na straně druhé, běžný uživatel si pochopitelně vystačí s málem, vždyť CR-V bylo léta o atmosférických 155 hp nebo dieselových 120-160 a prodávalo se slušně. Každopádně jak bude v Toyotě plug-in, skočím to zkusit, protože mě zajímá, jak se to chová a o kolik je to lepší než CR-V.

  • To SKY: Víš ty mě připadáš jako typický řidič BMW X6M nebo podobných kisen, která mají třeba 500 koní a vyhoněný ego. Já řídím dvě CRV jedno naftový 2,2 a druhou atmosféru 2,0 a občas se svezu kamarádovou 1,5T. Začni trochu sledovat rychloměr, než řekneš “to nejede” Všechna tři auta výše jmenovaná jsou velice svižná, pokud chci-tedy je tam rezervy dost. Tyhle auta jsou pro normální lidi co si v SUV nehrají na sport. Mimochodem pocitově z výše uvedených jede nejméně ta 1,5T 😁 Asi až při měření by se ukázala být o chlup rychlejší než r20. A moje srovnání CRV vs. RAV je asi naprosto jasné. Toyota velké zklamání a proto vyhrály crvčka. S hybridem jsem nejel ale stačí se podívat na srovnání a opět se překvapeni nekoná. Tedy aspoň pro mě. Ale tvůj názor že by měla crv a ravka mít 300hp respektuji, ale považuji to za zhovadilost.

    • Legend: na to se dá říct akorát tak že mi připadáš jako socka co nemá na pořádný auto tak tady tlačíš znouzectnost:-)

      Však jsem psal, že běžný uživatel je nejspíš spokojen. Já holt nejsem běžný uživatel, to je celé. Proto taky CR-V ani RAVku nemám.

      Pokud jde o rozdíl mezi 2.0 a 1.5t, to mě docela pobavilo. V USA srovnávali 2.4 s 1.5t a turbo z toho (pochopitelně) vyšlo o něco lépe, než se 2.4 roztočí, turbo už jede a „nahoře“, kde je to výkonově podobné, už je to nastejno. Představa, jak výrazně horší 2.0 je rychlejší… Tak určitě.

      Rozdíl mezi CR-V a RAV – obojí americkej plasťák, do minulé generace bych si nekoupil ani jedno. CR-V 1.5 jsem chvíli zvažoval, RAVka se mi líbí víc, ale pořád jsem nějak nechtěl ani jedno hybridní (na CR-V jsem se díval sedmimístné a to je jen benzín). Když jsem jel s hybridem, zázrak se nekonal. Takže za mě holt nejlépe takové auto v plug-inu a s pořádným výkonem (což je přesně ta 300 hp RAVka). Tam to ale skončí na tom, že za ty peníze, co to bude stát bych jezdil něčím úplně jiným. Nicméně svézt se tím chci.

      • SKY: Stejně je krásný jak to vidíme všichni jinak😎 A jak jsi řekl jsem socka s novostavbou RD a jezdíme posledníma dobrejma hondama 2x CRV 2x accord a v garáži leží ještě 2g babka legend 😁 a nic nového fakt nechci. To raději koupim byt 😎 čus kluci mějte se jak sami chcete. Já jsem šťastnej jak žiju a v čem jezdím a jsem na to i hrdý.

        • Legend: byl tam smajlík a mělo to vyjádřit myšlenku, že je poněkud hloupé hodnotit mě jako debila s X6M jen proto, že mi nepřijde 150 hp v CR-V jako super výkon.

          • SKY vždyť já to taky nemyslím ve zlém ✌️ Názory nemusíme nutně sdílet jako hlupáci. A k tomu dvoulitru jsem psal, že pocitově to bylo živější než 1,5t ale až při změření by se ukázala pravda. Přišlo mi to při jízdě po městě a na okrskách, dálnici jsem nejel a tam je pravda, že dvoulitr je slabší resp. je třeba hodně řadit, hlavně oproti naftě, ale to je jasný. Ale pokud to po okrskách rozmotáš do vysokých a řadíš dobře tak to je i pěknej zážitek😁

    • CR-V s výkonem přes 200 koní většině lidí bude stačit, ale podstatné bude, o kolik bude těžší, než ten 184k hybrid. Samozřejmě 300 k je lepší, než 200, ale pak je tu otázka ceny. 😀

    • RAVku jsem proháněl vloni dva tejdny (3000+ km) na Islandu a na to, že to byla funglovka na „čerstvých“ gumách s normálním profilem, tak to mělo na SUV nepříjemně tvrdej podvozek, což zrovna na Islandu bylo nemilý překvapení. Na silnici OK, ale mimo nic moc… No a jestli mám z RAVky vypíchnout jednu věc, která se mi líbila, tak to byla bezdrátová nabíječka… 😉 Všechno ostatní bylo takový normální, ale je taky pravda, že kromě toho podvozku si nic dalšího negativního taky nevybavuju. Takže je to vlastně dobrý auto 🙂

      Jinak tu půjčovnu můžu případně vřele doporučit, protože RAVka za cenu Dustera je přeci jenom fér nabídka, Je to sice bokem vedle letiště, ale bez problémů si nás vyzvedli v 1h v noci na letišti. https://mycar.is/

      • Konrad: tu novou? Jel jsem jen s minulou generací a ta byla docela tvrdá, celkem mě to překvapilo (byl to hybrid). CR-V je určitě měkčí (minulé i současné), ale mimo silnici jsem ani s jedním nejel.

        Mě se hlavně aktuální RAVka moc líbí, zvlášť Selection (dvoubarevné provedení). Obecně mě ale SUV moc neberou, sice se mi některé líbí, ale jízdně je to na mě moc nuda. Uvažoval jsem nad CR-V hlavně kvůli sportu (tažné na kola) a 7 míst (občas by se hodilo).

        Na PHEV se mi líbí, že na popojíždění (školka kilák, obchod tři) by člověk vůbec nemusel nahazovat benzín a tím by ho především v zimě výrazně šetřil. Pokud to ale nebude nutné, nemám zájem jezdit něčím bez výkonu.

        Mimochodem, ta RAVka už má v DE cenu, nejlevnější HEV 4×4 je za 38k EUR, PHEV je od 46k. Netuším, jaká je u PHEV výbava, je dost možné, že bude vyšší než HEV (který je za těch 38k v druhé nejnižší, nejnižší za 33k nelze 4×4). Nicméně pořád je to 200k navrch. U nás nejlevnější 4×4 hybrid (verze Comfort) za mega, takže lze čekat, že základ PHEV bude někde u 1.199, 1.249 nebo 1.299M. Uvidíme. V každém případě na mě je to moc a kdybych ty peníze na auto měl, koupím radši něco jiného, za to už je na léto spousta hodně zajímavých aut (prakticky nový Mustang v kabriu, například).

        • Sky: Jj, tu novou, ačkoliv podle objednávky jsem čekal tu starší. Výbavu netuším, jakou to mělo, nevyznám se v nich a spíš to byl základ doplněnej o el. pátý dveře a bezp. asistenty. Jelikož jsem rok zpátky proháněl na dovolený pro změnu Tiguana, tak jsem z nich měl tak nějak podobnej pocit. Všechno je tam vlastně správně, ale současně si nevybavíš nic mimořádnýho. Ty automobilky prostě cílej na stejnýho zákazníka.

          A souhlas, s PHEV bych si to představoval podobně, tj. kolem komína na elektro a na víkend/dovolenou na benzín. Cena těžko říct, ale jak píšeš tu cenu u současnýho hybrida, tak ta je za mio u exe, comfort hybrid 4×4 snad ani nejde. Každopádně u Šmuclera stojí jedna „2.0Executive 4×4 e-CVT“ za hodně zajímavou cenu 😉 Tj. s baterkama navíc v nižší výbavě by se do mio snad i mohla vejít – v rámci „individuální“ ceny… 🙂

          https://www.smucler.cz/honda/skladove-vozy/honda-cr-v-ctg5-i11646/

          • Konrad: pisu o cenach RAVky, nejlevnejsi HEV 4×4 je Comfort za mega, z toho odvozuju moznou cenu PHEV.

            To CR-V za 875k (855 pri protiuctu, to se nevyplati) je pekna cena, ale vcelku normal (Elegance se prodavaji kolem 820k, Comfort lze mit za 750k FWD) . Nevim, za kolik dava skladovky Toyota, ale design-nedesign, Honda je ted o dost lepsi nabidka.

            Nicmene je otazkou, jak bude pripadny plug-in u Hondy vypadat.

  • Aha, nějak neumím číst…
    Tak uvidíme, s čím (technika/cena) PHEV přijde.

Komentáře nejsou povoleny.