Novinky

Honda spojila v Evropě prodej aut s Teslou

Honda je v poslední době úspěšná při hledání partnerů – v Americe uzavřela technickou alianci s General Motors, v Evropě zase spojenectví s výrobcem elektromobilů Tesla. Nejedná se však ani o technické propojení, ani o kapitálové propojení. Honda a Tesla sdružily v Evropě prodej svých aut do jednoho obchodního celku. Cílem této obchodní transakce je snížení průměrných emisí Hondy nákupem regulačních kreditů (de facto emisních povolenek) od Tesly, která má oficiálně bezemisní modelové portfolio. Tuto praxi evropské zákony umožňují.

Jak jistě víte, platit se musí za každý gram CO2 nad limit 95 g a když se podíváme na současné modelové portfolio Hondy, pod tuto hranici se vejde pouze Jazz a Jazz Crosstar. Prodeje elektrické Hondy e pak nebudou tak velké, aby dokázaly vyvážit emise ostatních modelů, proto se Japonci rozhodli využít rezerv Tesly. Zatím není známo, kolik bude Honda Tesle platit, ale FCA, které má s Teslou stejnou dohodu, platí za snížení evropských emisí údajně až dvě miliardy dolarů ročně.

6 komentářů: „Honda spojila v Evropě prodej aut s Teslou

  • Komedie. Tesla se spotřebou 12 kg uhlí na 100 je „bezemisní“ tak leda v pomatených hlavách greténů a klimajugend.

    • V CZ je z uhlí cca polovina elektřiny. Pokud je potřeba cca 1kg uhlí na 1kWh pak při spotřebě 18kWh na 100km mi to vychází na 9kg uhlí na 100km. To pokud bych neměl vlastní solár a nabíjel ze zásuvky.
      V extrémním případě v Norsku je 98% elektřiny z obnovitelných zdrojů a nespotřebuje se ani jedno kilo uhlí na 100.
      Tolik k pomateným hlavám.

      • Beno: tak jistě, 9 kg uhlí, to je úplná pohoda, tím se to vyřešilo 😀 Plus nemáš pravdu, protože zanedbáváš ztráty, přičti si 25%.

        Jestli máš nebo nemáš vlastní solár je irelevantní, drtivá většina lidí toto mít nebude a v zimě to nemají ani ti, co mají soláry (ano, mám kamaráda co má domácí FVE a přes zimu nabíjí auto pochopitelně ze zásuvky, panely nedobijí ani baterky, natož pak ještě auto).

        Extrémní případ Norska je prosím pro ČR relevantní jak? Můžu samozřejmě stejně hloupě jako ty argumentovat Čínou, kde mají elektřiny z uhlí někde kolem 70-80%. Minimálně z pohledu dopadu na životní prostředí je přitom Čína mnohem relevantnější než maličké Norsko. Které navíc tohle všechno financuje z prodeje ropy, což je další úsměvná stránka celé jejich „ekologie“.

  • Jo a psal bych to přesně – neplatí to FCA ani Honda, platí to jejich zákazníci. Tohle je nutné neustále zdůrazňovat, protož právě tato depersonalizace nákladů pomáhá podobná svinstva prosazovat – „to neplatíte vy, to platí zlotřilá neekologická automobilka“. Leda prd, platí to zákazník ve vyšších cenách. Třeba ve Francii s tím takové cavyky nedělají, výpalné je jasně dané nad rámec ceny auta . U nás je snaha se tvářit, že to „zaplatí automobilka“. Jasně, zaplatí, stejně jako DPH. Aby to ale mohla zaplatit, musí jít to poslat zákazník.

    • Však by se jeden nezlobil za zdražení o cca 10% prodejní ceny pro svazácké závazky jiných…

      • Kdyby 10… Jak rikas, co by clovek pro greteny neudelal, prachy prece vydelavame pro ne…

Komentáře nejsou povoleny.