Novinky

Subaru BRZ: nová generace oficiálně

Dnes je velký den příznivců japonských aut. Ráno představila Honda 11. generaci sedanu Civic a odpoledne přišla velká chvíle pro druhou generaci sportovní zadokolky Subaru BRZ. Tak nejprve ty dobré zprávy 😉 :

K pohonu bude opravdu sloužit atmosférický boxer 2,4 l. Má sympatický výkon 231 koní, neméně příjemný točivý moment 250 Nm a omezovač zasáhne zřejmě při 7500/min. Standardně se bude dodávat se šestistupňovým manuálem, alternativně pak s 6AT se sportovním režimem pro rychlejší podřazování. Všechny verze dostanou mechanický diferenciál se zvýšenou svorností, rozměr pneumatik zůstane zachován, obouvat se budou Micheliny Pilot Sport 4.

Šasi má o 50 % větší torzní tuhost, těžiště je ještě níž, než doposud a hmotnost by měla být jen lehce přes 1300 kg a to díky použití hliníkové kapoty, blatníků a střechy. Nové BRZ je o 30 mm delší, stejně široké a o 10 mm nižší (takže vlastně stejné 😉 , rozvor činí 2575 mm (+5 mm). Systém jízdní stability může fungovat v pěti různých režimech tolerance řidičových choutek (a schopností 🙂 ), ale lze jej i kompletně vypnout. Interiér se nese v příjemném sportovním stylu a působí už od pohledu luxusněji, v kapličce je 7″ displej, dotyková obrazovka dostala o palec víc.

A teď ty špatné zprávy. Zepředu opravdu vypadá trošku moc jako porsche (říznuté corvettou), zatímco z profilu a zezadu působí poněkud baculatě, nechci říct přímo otekle… Ale jsem si jistý, že si časem zvykneme, zvlášť když jej budeme vídat pouze na videích z USA – to bude totiž jediný trh, kde se bude prodávat (možná ještě v Kanadě). 🙁 A tamní zákazníky si určitě získá svými jízdními schopnostmi. 😉 Do prodeje půjde ale až příští rok po prázdninách.

3 komentáře: „Subaru BRZ: nová generace oficiálně

  • Kdyby na kapotě nebylo logo Subaru, určitě by se při pohledu zepředu dala tipovat spousta jiných značek, ale asi to není nic, co by nějak zásadně vadilo, u řady automobilek sporťáky vypadají zcela jinak než zbytek produkce.
    Interiér je klasicky subarácký a dotyková obrazovka netrčí, což je pro mě (obzvlášť v autě této kategorie) mnohem lepší řešení než nějaký vyčnívající tablet.
    Ale tím nejdůležitějším samozřejmě bude motor ve spojení s podvozkem a tady nemám sebemenší důvod pochybovat, že tahle dvojka bude u BRZ fungovat perfektně! Až budu jednou zaopatřeným důchodcem, tímhle bych si chtěl cestovat po Evropě.
    Mám tchána, za život vystřídal spoustu aut, pak si udělal radost bavorákem, na který si celý život myslel, ale jak moc se na něj těšil, tak byl nakonec po všech stránkách zklamaný. Tak zkusil Subaru, teď už má druhé a říká, že je to nejlepší auto jeho života.

    • Carlos: tchán si zjevně neuvědomil, že z dob, kdy po BMW začal toužit, už v BMW nic nezbylo (kromě image, ceny a nákladů). Neříkám, že jsou to špatná auta, občas po některých pošilhávám (bez střechy), ale kdybych měl říct, jaké BMW bych chtěl, tak je to nové Z4 3.0 Si z roku 2007 nebo nové 330i cabrio z roku 2008 s motorem z toho Z4 Si (tedy ještě stará poctivá kovadlina bez přímého vstřiku, 195 kW, to se ale do 3 cabrio nikdy nedávalo).

  • Předek Porsche, v té modré je to krásný, ale vidím Panameru a ne Subaru. Nicméně je to pěkný a časem si zvyknu:-)

    Souhlas s baculatým zadkem, na první pohled vidím Eclipse Brájena Melíra z F&F. Je na tom vidět určitá bezradnost, jak to udělat jinak, když zbytek musel zůstat stejný (pohled čistě z boku je prakticky aktuální generace beze změny, takže myslím, že cílem bylo udělat „novou generaci“ tak, že se prostě udělal jen facelift, aby se ušetřilo).

    Nejlepší zpráva je 2.4 se samosvorem a 230 hp, toto tam mělo být od začátku nebo od faceliftu, dvakrát škoda že to tím pádem řídit nejspíš nebudem.

    Interiér stále hodně plasťák, čekal jsem trochu víc. Vlastně kdybych měl zbytečný milion, když vidím tohle, šel bych bez výčitek koupit modrou Final Edition. Sice to nemá ten motor, ale nová generace vyloženě „bomba“ není a za problémy se servisem (a cenu lehce jetého Caymana při dovozu z USA) to stát nejspíš nebude.

Komentáře nejsou povoleny.