Novinky

Subaru BRZ: proč nemá turbo? Automobilka přišla s novými důvody…

Subaru konečně tento týden představilo druhou generaci sportovního zadokolkového kupé BRZ a tím pádem se potvrdilo, že auto i nadále zůstane u atmosférického motoru, byť se zvětšeným objemem 2,4 l (a vším příjemným, co s tím souvisí 😉 ). Někteří lidé to oceňují, jiné by ale přece jen uvítali spíš drtivou dynamiku turbomotoru. U minulé generace Subaru tvrdilo, že se turbo nevejde kvůli nízké stavbě auta pod kapotu, ale proč ho nemá ani novinka, u níž se s ním mohlo na základě požadavků zákazníků od začátku počítat?

Je to jednoduché – Subaru prostě nechce. 😉 Ale aby to vypadalo, že k tomu jsou racionální důvody, americký PR šéf Subaru poskytl vysvětlení. Dva-čtyřka z ascentu má turbo umístěné ve spodní části motoru a kvůli němu by musel být motor uložen výše, což by zvýšilo těžiště. Auto by také bylo těžší o komponenty turba, obojí by mělo negativní vliv na ovladatelnost sporťáku. To jsou ale samozřejmě jen výmluvy, znamenité jízdní vlastnosti a ovladatelnost mají i auta, která mají kvůli použití řadových čtyřválců mnohem vyšší těžiště…

Pravdou však je, že by se také adekvátně musela zvýšit cena vozu, tu pro nové BRZ zatím neznáme, ale levnější, než dosavadní určitě nebude. Motor 2,4 l také bude prý pro většinu řidičů dostačující. Točivý moment 250 Nm vrcholí už při 3700/min, takže bude mít ve srovnání s běžnými atmosférami slušnou pružnost, hmotnost auta navíc mezigeneračně vzrostla pouze o 8 kg, takže nárůst výkonu na 231 k bude celý využitý ke zlepšení dynamiky.

Jeden myslel na “Subaru BRZ: proč nemá turbo? Automobilka přišla s novými důvody…

Komentáře nejsou povoleny.