Novinky

Mazda MX-30: jak zvládla losí test?

Původem švédský nouzový vyhýbací manévr, známý jako losí test, se koncem 90. let stal díky průšvihu Mercedesu třídy A běžnou součástí testů nových automobilů a logicky i jejich vývoje. Jenže v posledních letech dává tato zkouška novým autům dost zabrat a mnohdy má nový vůz výrazně horší výsledek, než předchozí generace. Měřítkem úspěšnosti auta je podle španělského km77, jenž se na losí testy specializuje, zvládnutí manévru minimálně v rychlosti 77 km/h, což je občas oříšek i pro sportovně laděné vozy běžné produkce, natož pak pro těžké elektromobily.

Elektrická Mazda MX-30 sice také nezvládla projít sítem, ale obstála při rychlosti 74 km/h, což vzhledem k její vyšší stavbě karoserie a váhovému handicapu autoři testu vyhodnotili jako dobrý výsledek – koneckonců byla jen o 1 km/h horší, než Honda e. Pochvalu dostala také za ovladatelnost a agilitu, ostatně už několikrát jsem četl, že je jízdně zábavnější, než konvenční crossovery CX-3 a CX-5.