Novinky

Honda S2000: kultovní roadster by se mohl vrátit!

Už je to opravdu hodně let, co se naposled mluvilo o možném návratu sportovního roadsteru Honda S2000, jako by všichni spekulatéři a skalní fandové už ztratili naději. Poslední, dva roky stará informace dokonce naopak tvrdila, že zájem o takové auto není dost velký na to, aby se zaplatil jeho vývoj. Teď ale přišel časopis Forbes s informací, pocházející údajně (už zase 😉 ) ze zdroje zevnitř automobilky, že Honda v současnosti zvažuje možnost vzniku nové generace S2000, která by šla do prodeje v roce 2024.

Zvažuje se prý zadokolka přibližně stejné velikosti jako originál, u něhož je představa o hmotnosti pod 3000 liber, tedy 1360 kg, což je zhruba o 100 kg více, než měl předchůdce. V konstrukce vozu by byly použity prvky z hliníku a karbonu, k pohonu by sloužil turbodmychadlem přeplňovaný dvoulitr z Civicu Type R, upravený pro podélné umístění v karoserii.

Bohužel samotná fáze zvažování ještě vůbec nic neznamená, tím spíš, že se bavíme o možném představení za tři roky. Je potřeba také vzít v úvahu, že dnešní doba opravdu sporťákům moc nepřeje – a to jak co se týče zájmu zákazníků, tak i emisních limitů aut se spalovacím motorem. Ale určité naděje přece jen je – Honda ukončí příští rok projekt formule 1, což je nefalšovaná černá díra na peníze a přestože ušetřené prostředky chce investovat do elektromobility, nějaký ten jen na S2000 by se určitě také našel a to do té míry, že by imageový model nutně ani nemusel být ziskový. Hondu by také mohly pošťouchnout aktivity konkurence v této oblasti, speciálně Nissan 400Z, ale i narůstající počet sportovních toyot a plánovaný sportovní vůz Mazdy. Takže tu máme spoustu proti, ale i řadu pro, tak držte palce, aby Honda udělala správné rozhodnutí. 😉

6 komentářů: „Honda S2000: kultovní roadster by se mohl vrátit!

  • Už zase? 😁 Né, že by se to četlo špatně. V Americe je přece možný fšechno😎. Myslím, že to pro image je dobré, ale v době SUV?

  • Pokud S2000 dorazi tak jiz pouze jako hybrid. Jediny oturbeny nehybrid bude CTR, pochopitelne s kosmickou cenou, protoze jej tu EU nechce a pocty sportovnich aut se budou regulovat = drasticky omezovat z duvodu vypalneho = emisnich povolenek. Prichazi doba elektricka a my s tim uz vubec nic nenadelane. V europarlamentu sedi samy zeleny ekofanatik a toto je vysledek. Divim se ze silne evropske automobilky tento nezdrave rychly presun k elektromobilite vhodnym lobingem netlumily.

    • DanyBoy: to je jako se divit, že se nepodařilo zabránit „vítěznému únoru“. Tady ho máme v přímém přenosu.

      Na S2000 taky nevěřím. Prodeje kabrioletů obecně jsou nízké i v USA, ani fantastická MX-5 není prodejně zrovna terno, běžný člověk takové auto nechce. Nahrává tomu i stále větší represe a stále větší provoz. Pokud by ale Honda překvapila, budu jen rád, i když podobně jako Nissan 400Z i tohle tady nejspíš nikdy nebude oficiálně. Jakmile soudruzi zavedou výpalné (a že bude nejspíš brzy, když se to tak pěkně osvědčilo např. ve Francii a od letoška to má – ne tak šílené, ale má – Rakousko), bude z čehokoliv pro radost zatraceně drahá sranda pro pár vyvolených.

      • Problém těchto článků s informacemi z neuvedených zdrojů „zevnitř automobilky“ je, že jsou často na objednávku. Zájmové skupiny, někdy to jsou dealeři, jindy dokonce i oficiální zastupení značky v konkrétní zemi, když má pocit, že automobilka ignoruje jeho požadavky, takto uměle vyvolávají pozornost ve snaze povzbudit veřejnost, jejíž ohlasy mají výrobce postrčit správným směrem. Někdo to může pomoci. 😉

        • King: to je pravda, tím spíš je ale důvod ke skepsi a nikoliv k radosti… Ta „veřejnost“, která by zapůsobila správným směrem, je sakra malá a bude stále menší tak, jak nám budou ekofašouni tahat peníze z kapes na své vymaštěné vize…

Komentáře nejsou povoleny.