Honda vždy patřila k automobilkám s konzervativním přístupem k designu, v historii značky bylo jen málo aut, která byla stylisticky nějak výrazná – a jedním z největších odvazů vůbec je stávající Civic X. generace. Však si za něj Honda vyslechla spoustu kritiky, ale i obdivu, jak už to v takových případech bývá. Už nějakou dobu však bylo jasné, že nástupce bude opět vyznávat konzervativní styl. Představený prototyp Civicu XI má opravdu propracovaný, prémiový styling, ale podle očekávání i přesto zase polarizuje – mnohým se líbí, ale pro řadu lidí, zvyklých na extrovertní vzhled desítky, je zase příliš nudný. Honda se prostě asi nedokáže svým příznivcům zavděčit. 😉
Každopádně americký Motor Trend měl možnost popovídat si o designu Civicu XI s jedním z nejvyšších manažerů americké Hondy – šéfem produktového plánování Gary Robinsonem. Sice bych osobně uvítal spíš interview s designérem, který by dokázal proniknout více do hloubky, ale i přesto doporučuji prezentaci shlédnout, minimálně se můžete pokochat různými novými záběry auta. 🙂
Mě překvapilo, že je nový Civic téměř stejně dlouhý, jako desítka, dojem nízkého, dlouhého a širokého auta je tedy čistě záležitostí designu. Robinson také vyzdvihuje pokračování charakteristického designu přídě se světlomety, tvořícími jeden celek s maskou chladiče, použití cab-reward designu s A sloupkem, posunutým vzad, stejně jako přesunutí zrcátek do dveří a zakomponování křidélka do základního designu zádě. Šéf Hondy dále slibuje zachování manuální převodovky, což už je v Americe poměrně vzácný jev (v Evropě samozřejmě nebude vůbec) a jedenáctka má také být již v základní verzi nejvýkonnější Civic v dosavadní historii, přičemž nebudou navíc chybět ani sportovní verze Si a Type R. Ostrý Type R bude zřejmě opět pouze ve verzi 5D. Prodej v USA bude zahájen až koncem léta příštího roku, což naznačuje, že Evropa dostane pětidveřáka nejdříve koncem roku 2021.


1 komentář
bitkar
jako predek je ok, ale ten zadek vypada jak kdejakej superb, audi a ja navimco… bych ani neuhod, ze je to Honda.
recker
Prosím Tě, jak jsi myslel větu „Šéf Hondy dále slibuje zachování manuální převodovky, což už je v Americe poměrně vzácný jev (v Evropě samozřejmě nebude vůbec) “
To jako že v Evropě nebude manuální převodovka? To snad ne, doufám 🙂 Nebo to znamenalo, že v Evropě nebude sedan? To je sice smutný, bral bych ho všema deseti, ale dalo se to čekat.
Japan Cars
V Evropě bude Civic už jen s hybridním pohonem e-HEV, tedy bez manuálu. S výjimkou verze Type R, pokud se k nám tedy dostane, což by snad měla… A evropský Civic už navíc bude pouze 5D, sedan se k nám už nejspíš nepodívá.
gregy
Sedan se k nam nedostane mozna i diky tomu ze v Japonsku nebyl uspesny a take v pristi generaci nebude. A vyrabet jen kvuli Evrope a vozit pres pulku sveta se asi nevyplati.
Konec roku 2021 je docela pozde kdyz tovarna ve Swindonu konci v cervenci, ne ?
Japan Cars
Několikaměsíční „díra“ je normální, budou se doprodávat skladovky. 😉 Ale když bude dřív, samozřejmě dobře. 🙂
Komentáře jsou uzavřeny.