NISMO spustilo program renovací sporťáků Skyline GT-R. Cena je šokující…

Sportovní divize Nissanu Nismo není v posledních letech moc aktivní v motorsportu (a tam, kde působí, není v současnosti příliš úspěšná) a navrhnout pár bodykitů pro současnou škálu crossoverů nejspíš nebude nijak zvlášť náročné, tak si technici Nissan Motorsport našli novou zábavu – zakázkové renovace sportovních kupé Skyline GT-R generace R33! Celé to začalo spuštěním programu Nismo Heritage, v jehož rámci se znovu začaly vyrábět některé díly pro GT-R R32 a později i R33 a R34 – a to včetně řadových šestiválců RB26. A dalším krokem pro největší (a nejbohatší…) fanoušky značky je právě kompletní renovace inženýry a techniky Nismo. Je snad na světě někdo povolanější k takové práci?

Nismo sportovní youngtimer (v tomto případě R33) rozebere doslova do šroubku, poté nastříká celé šasi a karoserii bílou barvou a pomocí 3D skenování odhalí každou nedokonalost dílů, která je následně opravena. Následně dojde k odstranění všech vrstev laku a díly dostanou nejmodernější komplexní protikorozní úpravu. Dalším krokem je zkouška torzní tuhosti skeletu a nanesení pásů na podlahu, pro zvukovou izolaci a potlačení vibrace panelů. Pak už auto zamíří do lakovny. Motor RB26DETT je kompletně rozebrán a znovu poskládán ze zkontrolovaných, opravených nebo nových dílů. Konečnou fází je zkouška na testovací lavici. Kontrolou, opravou, popřípadě výměnou projdou i komponenty zavěšení a brzd, dojde také k revizi elektroinstalace včetně audiosystému.

A pak přichází na řadu interiér, kde Nissan nabízí dvě varianty. Protože tovární zásahy vyžadují použití moderních materiálů, odolných proti ohni, nelze renovovat s použitím původních materiálů. Takže zákazník může dostat přečalounění stejnými materiály, jaké využívá současné GT-R nebo Nismo stávající čalounění alespoň důkladně vyčistí a v rámci možností opraví. Než je renovovaný sporťák předán majiteli, absolvuje ještě zkušební jízdu na testovacím okruhu Nissanu.

Je to bezpochyby důkladná renovace se spoustou odvedené práce, ale i tak – Nismo požaduje částku 45 milionů jenů, což je devět milionů korun. Což znamená, že půjde o projekty pro majitele, kteří si budou chtít nechat Skyline GT-R nastálo, tuto cenu při opětovném prodeji v žádném případě nedostanou zpátky.

3 komentáře: „NISMO spustilo program renovací sporťáků Skyline GT-R. Cena je šokující…

  • 17.12.2020 (21:20)
    Trvalý odkaz

    Neseknul jsi se náhodou o nulu?

  • 18.12.2020 (7:20)
    Trvalý odkaz

    Zas tak mimo ta cena není. Zaprvé, práce je v JP fakt drahá a rok trvající restaurace nebude zadarmo ani tady. Zadruhe, nedavno byl na prodej temer novy R34 za 485k USD. Tj. je klidne mozne, ze do budoucna to bude i jako investice smysluplne.

    • 18.12.2020 (17:01)
      Trvalý odkaz

      Mimo asi není, ale šokující je. 😀

Komentáře nejsou povoleny.