Toyota: akumulátor s pevným elektrolytem už příští rok

Toyota, která se netají malým nadšením ze současné elektromobilní horečky, se paradoxně může stát leaderem v oblasti bateriových elektromobilů – a to díky novým solid-state akumulátorům, tedy baterií s pevným elektrolytem. Automobilka má v této oblasti více než 1000 patentů a vypadá to, že by mohla být jedna z prvních nebo dokonce vůbec první, kdo tyto baterie dostane do automobilů – a to už příští rok.

Toyota před pár dny oznámila, že už v roce 2021 jako první představí prototyp elektromobilu se solid-state bateriemi. To ale neznamená, že se začnou také masově vyrábět a prodávat, následovat budou ještě roky testování a ladění. Mnozí experti z branže slibují, že auta s ss-aku by se mohla začít prodávat kolem roku 2025, ale existují i pesimističtější prognózy, které jsou …no, prostě méně optimistické. 😀

A co si od baterek s pevným elektrolytem automobilky slibují? Samá pozitiva – více než dvojnásobný dojezd (hovoří se dokonce až o destinásobku, ale zřejmě to byl až příliš optimistický odhlad…) při stejné velikosti akumulátorů a rychlonabíjení do plné kapacity za cca 10 minut. Ale také lepší stabilitu díky fungování při nižších teplotách. Japonská vláda na vývoj poskytla tučné granty, které čerpá také Honda – ta by měla mít baterie v roce 2022, patrně v podobné fázi vývoje, tedy prototypu.