Novinky

Potvrzeno! Příští Civic Type R bude mít zase benzinový motor

Tak už je to jisté – po řadě spekulací v čele se zprávami o 400koňovém hybridu se čtyřkolkou a vektorováním přichází potvrzení, že příští generace hot-hatche Civic Type R bude opět bez elektrifikace – a to jako poslední auto v evropské nabídce Hondy. Už v roce 2022 přejde Honda v Evropě kompletně na elektrifikaci svých evropských modelů, přičemž elektrifikací se rozumí hybridizace, kdy každý spalovací motor bude zkombinován s elektromotorem a akumulátorem systému e-HEV, doposud známého jako i-MMD a používaného už dnes v modelech CR-V a Jazz. Plus samozřejmě čistě elektrický miláček Honda e.

Ale zpět k CTR – nový model na bázi fastbacku 11. generace bude představen už v průběhu letošního roku, prodej v Evropě však bude zahájen až zkraje roku 2022 – na rozdíl od výchozího civicu, jenž by se měl dostat do prodeje ještě před koncem letošního roku. K pohonu CTR XI bude sloužit modernizovaná verze benzinového dvoulitru s turbem (K20C1), opět v kombinaci s manuální převodovkou a pohonem předních kol. Výkon se nejspíš bude pohybovat kolem 320 koní, nepředpokládá se žádné dramatické navyšování výkonu, auto bude těžit spíše z tužší karoserie, delšího rozvoru náprav, a lepší ovladatelnosti motoru a reakcí turbodmychadla.

Honda slibuje kromě střízlivějšího designu karoserie také dramatickou proměnu interiéru – a to jak po stránce designu, tak materiálů a infotainmentu, což by mělo upevnit pozici značky coby výrobce aut na horním okraji mainstreamové kategorie, čemuž už nějakou dobu odpovídá i cenová politika. Časopis Autocar, jenž informaci, pocházející přímo z britského zastupení Hondy, přinesl, je také autorem renderu v úvodu článku, ukazujícím možnou podobu CTR 11G.

3 komentáře: „Potvrzeno! Příští Civic Type R bude mít zase benzinový motor

  • Jen doufám, že to s tou Evropou opravdu vyjde :-)!

  • Najvyšší čas začať šetriť do prasiatka :))
    Zdá sa, že toto bude posledná možnosť kúpiť poctivý spaľovák od Hondy v EU.
    Zberateľský kus. Pevne dúfam, že to stihne prísť do EU.

    • Jo, bohužel, tohle bude poslední benzínová honda v Evropě (pokud vůbec).
      A v těch nádherných elektrických časech nás čeká spousta dalších skvělých novinek, od 2021 třeba povinně inteligentní rychlostní asistent.
      Snad nám ještě chvíli vydrží hybridy, i když musím přiznat, že těm jsem zatím úplně na chuť nepřišel. Ty pružné, tiché rozjezdy jsou fajn, ale mimo město a na dálnici už vnímám spíš určitou těžkopádnost.

Komentáře nejsou povoleny.