Honda N-One K-Climb: do kopců s motorem 0.66

Honda letos na virtuálním Tokyo Auto Salon představila úpravy dvou nejstylovějších hondiček současnosti – elektrického e a kei minivozu N-One. A jak už jsem poznamenal minule u exempláře Honda e-Drag – v obou případech se kreace divize Honda Access inspirovaly motorsportem. Éčko závody ve sprintu, N-One závody do vrchu.

Honda N-One K-Climb vychází z modelu N-One RS a ponechává si i to nejdůležitější – přeplňovaný motor 0,66 l s výkonem 65 koní, točivým momentem 104 Nm a šestistupňovým manuálem. To zrovna srdce nerozbuší, ale pokud by se závody konaly pouze mezi kei-auty, smysl by to dávalo. Navíc se u K-Climb masivně odlehčovalo, auto se dostalo na zajímavých 907 kg. Vzhled vylepšuje střešní křídlo, karbonové nástavce blatníků ve stylu klasického City Turbo II a odlehčená kola, zvětšující rozchod. Samozřejmostí jsou účinnější brzdy a sportovní podvozek.

Snímky interiéru nejsou k dispozici, ale patrně zde mnoho ze sériové verze nezbylo, navíc nelze přehlédnout ochrannou klec. Co je na autě obzvlášť zajímavé, Honda nedala N-One K-Climb klasickou nálepku „Concept“, namísto toho „nás bude informovat o procesu vývoje“. A to znamená, že se možná chystá nějaká výrobní série pro (další) cenově dostupný značkový pohár. 🙂