Acura TLX vs Honda Accord vs Hyundai Sonata N-Line: uhodnete vítěze ve sprintu?

Honda Accord s motorem o výkonu 256 koní a točivým momentem 370 Nm (původem z Civicu Type R) a desetistupňovým automatem je překvapivě dobrá ve sprintu na 400 metrů, o čemž se přesvědčila už celá řada aut od konkurence. Teď je accord zpátky na letištní ranveji – vyzval jej vůz z vlastní stáje, zbrusu nová Acura TLX. Ta má stejný motor s výkonem o 20 koní větším (276 k, 380 Nm) a pohon všech kol SH-AWD, jenž pomůže s trakcí na startu, ale na druhou stranu také citelně větší hmotnost. Společnost jim dělá ještě jedno háčko – zkroucené – Hyundai Sonata N Line. Její benzinový dvoulitr je nafoukaný zdaleka nejvíc – má 294 koní a masivních 422 Nm.

A jak tenhle drag race dopadl? Honda Accord má zjevně opravdu perfektně vyladěnou elektroniku, odstartovala lépe, než TLX a vedení si udržela až do cíle – a to docela s náskokem. Sonata naopak výkon motoru úplně zadusila kontrolou trakce a dojela poslední.

Došlo i na sprint s letmým startem, kde už se síla sonaty naplno projevila. Ani v téhle disciplíně se TLX neprosadilo, accord byl opět rychlejší. Kvality TLX jsou prostě asi jinde, než v akceleraci. Komu by stávající dynamika nestačila, musí prostě ještě počkat půl roku na Type S. 😉

4 komentáře: „Acura TLX vs Honda Accord vs Hyundai Sonata N-Line: uhodnete vítěze ve sprintu?

  • 8.2.2021 (15:23)
    Trvalý odkaz

    2,5 l turbo vs 2.0 l turbo… hmmm

    • 9.2.2021 (17:16)
      Trvalý odkaz

      Aspoň jde vidět že má honda svůj dvoulitr výborně odladěný.

      • 9.2.2021 (18:10)
        Trvalý odkaz

        Legend: spíš Hyundai nemá odladěné TCS, v rolling startu byla Sonata nejlepší. Čekal jsem spíš lepší výsledek u TLX, přecejen je to 4×4 a na startu bych si myslel, že musí Accordu ujet a ono nic. Holt TLX je těžké jako kráva, váži ještě o 20 kg víc než obstarožní Lex GS s V6, kde udělali soudruzi v Acuře chybu?

        • 17.2.2021 (12:24)
          Trvalý odkaz

          Shawd je odpověď. Pokud chceš 4×4 tak musíš počítat s vyšší váhou a tedy menší dynamikou. Asi proto vznikla V6Turbo. Tady jde vidět že stejný motor v podobném autě je malinko (nula nula nic ✌️) rychlejší i s předokolkou. A to je motor Acury trosku více přifouknutý.

Komentáře nejsou povoleny.