Mazda končí s vytrvalostními závody :-(

Nutnost snižování nákladů, způsobená jednak eskalací ekologických požadavků jednotlivých států, druhak potom určitě i hysterií kolem covidu a opatřeními s tím souvisejícími, má další motorsportovou oběť. Poté, co tým Joest s tovární podporou Mazdy nastoupil do sezony 2021 s polovičním rozpočtem oproti předchozím rokům, bylo teď oznámeno, že po jejím skončení to hirošimská automobilka v závodech prototypů balí. Rok 2021 je totiž posledním pro současnou top kategorii Daytona Prototype (DPi), od roku 2022 DPi vystřídají nové speciály LMDh a do těch se už Mazdě investovat nechce.

Je to velká škoda, protože Mazda tím pádem opouští jednu z vrcholných disciplín motorsportu, navíc tu, kde v minulosti získala svůj největší triumf, tím mám na mysli samozřejmě slavné (i když už hodně vousaté) vítězství v závodě 24 hodin Le Mans. Ono to možná také bude tím, že se Mazda v DPi moc neprosadila, největším úspěchem bylo loňské vítězství ve dvanáctihodinovce na Sebringu. To je sice poměrně prestižní podnik v rámci šampionátu IMSA, ale ne zas tak moc. 😉 Z motorsportových aktivit tak Mazdě zůstává nadále bohužel pouze globální značkový pohár MX-5 Cup, což je sice sympatický projekt, ale marketingově těžko využitelný, protože chybí ten podstatný prvek – poměřování sil s konkurenčními značkami. Ale co, myslím, že nám bude bohatě stačit, když pro nás bude Mazda vyrábět i nadále MX-5. 🙂

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *