Honda HR-V: třetí generace představena

Honda před pár hodinami zveřejnila v Japonsku podobu třetí generace crossoveru Vezel/HR-V. Jeho vzhled naznačily již špionáží snímky, které se porůznu objevovaly na netu už od září, ale hlavně nedávno odhalené patentové nákresy. Takže teď zbývá jen zjistit, o kolik lépe to vypadá takříkajíc „v plechu“. 😉

Podle očekávání o dost. 🙂 Honda pokračuje vnovém minimalistickém designérském stylu, vyznačujícím se spíše oblými tvary, stejně jako u jazzu do sebe všechny linie krásně zapadají a navazují a stylisté zase dokázali překvapit. Vzupomínáte, když Honda začala s řešením přídě, kdy světlomety a masky tvořily jeden celek? Postupem času to převzaly i další značky, stejně jako použití pěti- a následně šestiúhelníkové masky chladiče. Tak teď má HR-V zase něco jiného – masku, která plynule přechází do nárazníku (ale na jedné fotce je vidět, že budou existovat v rámci příslušenství i verze s klasickou maskou). Vypadá to zajímavě, trochu futuristicky. Akorát je škoda, že na masku se spoustou tenkých lamel už jsme si zvykli u Hyundaie. Počítám však, že se to moc plést nebude, háervéčko vypadá opravdu specificky.

Silueta se opět naží navodit dojem kupé nebo fastbacku, ponton je masivní, prosklení nízké a klika zadních dveří se ukrývá v rámu okna. Nemít auto plastové lemy blatníků a větší světlost, byl by to docela pěkný, sportovně vyhlížející pětidveřák, co říkáte. 😉 Záď zaujme zamračenými svítilnami, spojenými LED páskem.

Interiér byl silnou stránkou dosavadního modelu, novinka na něm ale nestaví, i tady se vše nezbytné odstranila zůstala jednoduchá palubka s kapličkou a tabletovým displejem. Také sedadla vypadají slibně – a všimněte si zajímavého řešení ovládání ventilačních výdechů. Některé verze budou vybaveny dvoudílnou panoramatickou střechou.

O technice se Honda zatím nerozpovídala, ale nebojte, Magic Seats zůstanou zachována. 😉 V Japonsku dostane HR-V zřejmě stejný pohon všech kol, jaký má současné CR-V, tedy Real Time AWD, které bude k dispozici s blíže nespecifikovaným hybridním pohonem, otazníky tedy stále zůstávají… V nabídce tam bude i verze s benziňákem a pohonem pouze přední nápravy. Zatím bohužel není jasné, zda HR-V v Evropě tentokrát dostane AWD také, ale že u nás bude pouze hybrid e-HEV, je samozřejmě jasné. HR-V jde v Japonsku do prodeje v dubnu, takže na technické specifikace JDM nebudeme asi čekat moc dlouho.

13 komentářů: „Honda HR-V: třetí generace představena

  • 18.2.2021 (9:00)
    Trvalý odkaz

    První dojmy nic moc, na první fotce jsem myslel, žes tam omylem dal fotku mazdy a zvenku je to hyundai… Celkově to na mě působí zlevněným dojmem, čekal bych spíš, že to půjde nahoru. Ale bohužel je to jak Jazz, který taky vypadá levně. Nehážu flintu do obilí, Honda obvykle na fotkách vypadá o dost hůř než v reálu, ale čekal jsem víc…

    • 18.2.2021 (9:57)
      Trvalý odkaz

      Zůstává u „nijakého“ vzhledu předchůdce. Uvidíme jak to bude fungovat v Evropě, kde v této třídě buď převládá věrnost koncernu nebo designovky, ikdyž mnohem méně praktické.

    • 18.2.2021 (11:28)
      Trvalý odkaz

      Mám podobný nazor, že Honda v realite vyzera vždy lepšie ako na promo fotkách. Verím, že aj toto bude podobný prípad.

    • 18.2.2021 (14:28)
      Trvalý odkaz

      Zvenku to opravdu nevypadá jako Honda. Lakovaná mřížka chladiče je sice poměrně neotřelé řešení, ale vzhledu to neprospívá, auto pak působí až moc těžce, „kovově“. Třeba maska ve stylu současných Acur by HR-V pozvedla o úroveň výš.
      Co se mi ale líbí, je interiér, jeho celkové sladění, manuální ovládání ventilace, originálně řešené ovládání větráčků, vzdušnost, slušně vypadají i sedačky, tam je jen škoda toho šíleného hrbu uprostřed druhé řady – cestování ve třech vzadu si nedovedu představit.
      O úspěchu rozhodne motorizace a cena, ale jako designovku si HR-V určitě nikdo pořizovat nebude.

    • 18.2.2021 (18:53)
      Trvalý odkaz

      Co ti na tom přijde levného? Mám přesně opačný pocit, je to vytříbené a dotažené, sebevědomé. I když možná až moc syrové, ale to může dělat ta maska. Celkově je to povedenější, než Jazz, ale ani ten na mě nepůsobí levným dojmem. Ale jemu chybí nějaká markanta, které by se pozorovatel chytil a zalíbila by se mu. Ta štěrbina místo masky asi úplně nestačí sice zajistí, že si auta na silnici určitě všimneš, ale nejspíš se nezamiluješ. 😉

    • 26.2.2021 (14:50)
      Trvalý odkaz

      presne muj nazor… podepisuju. Akorat Jazz je jeste o tridu horsi. Tohle neni osklivy, jen proste takovy divny.

  • 18.2.2021 (12:06)
    Trvalý odkaz

    Mě se to teda líbí, to že maska vypadá jako u rošlápnutého H je jen rýpnutí 🙂 v reálu to bude zase jako vždy hezký vůz.

  • 18.2.2021 (13:10)
    Trvalý odkaz

    Mně se to hodně líbí. Exteriér i interier. Pěkná Honda.

    Interiér chápu, že je schodný s novým civicem co přijde. To mě docela překvapilo, protože jsem myslel, že HR-V na platformě jazzu, zatímco Civid má platformu Accordu (od minulé generace).

    • 18.2.2021 (13:25)
      Trvalý odkaz

      Ještě se teda dívám na té fotce zezadu, že to má příčku, nikoliv multi-link. Takže platforma civicu to nebude.

      • 18.2.2021 (18:40)
        Trvalý odkaz

        HR-V je tradičně na platformě Jazzu. Díky tomu může mít Magic Seats. Tedy tradičně… První HR-V mělo platformu Hondy Logo. 😀

        Interiéry teď budou u Hondy asi teď všechny v tomto stylu. 🙂

    • 18.2.2021 (16:55)
      Trvalý odkaz

      radek.m: co má interiér společného s platformou? Vypadalo snad minulé HR-V jako Jazz? A samozřejmě, že to zase má podvozek Jazzu, na Civiku sedí CR-V a Accord (tedy nikoliv naopak).

      • 19.2.2021 (8:50)
        Trvalý odkaz

        Když se vyvíjela Toyota CH-R, tak původně začínala na platformě Yarisu a postupně to přehodila na platformu Corolly (vím oboje trochu jinak modifikovaná TNGA).

        Přemýšlel jsem jen nahlas, zda Honda nezkusí to samé s tím, jak se HR-V reálně zvětšila…. a ten interiér, to je jen indikace :).

  • 19.2.2021 (10:25)
    Trvalý odkaz

    No nebyla by to honda abych nebyl plný rozpaků, ale i příjemných pocitů 😎 Nejlépe to vypadá z profilu. Předek musím nechat chvilku být.

Komentáře nejsou povoleny.