Nissan Qashqai 2021: nová generace odhalena

Osmnáctý únor není jen premiérou nové Hondy HR-V, svůj crossover představil také Nissan. Jedná se o třetí generaci kompaktního modelu Qashqai, jenž přichází nejen s novým vzhledem, ale i technikou. Pokud jde o vzhled, designéři se opravdu překonávají. Ať už je řeč o novém frontieru, pathfinderu nebo teď qashqai – všechna auta jsou pohledná a moderní, posledně jmenované pak s ostrými, dynamickými proporcemi a liniemi, jak to mám rád. Vzhled mohou vylepšit až 20″ kola a na cestu si můžede posvítit matrixovými světlomety! Palubní deska mi ale s zevnějškem moc neladí, tady chválit nebudu. Ale minimálně to vypadá, že si návrháři dali záležet na materiálech, nechybí koženkové čalounění a prošívání, nápadité dekory a v top verzích i luxusně působící sedadla (v top verzích s masážní funkcí) nebo audiosystém Bose, což posouvá kabinu na vyšší úroveň. V kapličce je umístěn 12,3″ displej, dotykový tablet by měl být s 10,8″ největší ve třídě.

Nissan Qashqai MY2021 povyrostl, je o 35 mm delší, o 32 mm širší a o 25 mm vyšší, přičemž došlo k prodloužení rozvoru o 20 mm. Díky tomu se zvětšila nejen kabina, ale i kufr – o významných 50 litrů. Spočívá jako první model značky na alianční platformě CMF-C a díky použití lehkých materiálů hmotnost karoserie klesla o 60 kg při zvýšení tuhosti o 41 %. Není ale známo, jak to vypadá s finální váhou auta. Zajímavé také je, že standardem bude tuhá zadní náprava, u 4×4 a verzí s 20″ koly však auto dostane víceprvek.

Qashqai bude jako první model značky také vybaven pouze elektrifikovanými systémy pohonu. Spodní okraj nabídky tvoří mild-hybrid, tvořený benzinovým turbomotorem 1.3 DiG-T (nojo, Renault) s výkony 140 k (240 Nm) a 158 k (260 Nm) s kombinaci s pohonem předních kol a šestistupňovým manuálem nebo CVT, které zajistí u silnějšího motoru točák 270 Nm. Pohon všech kol bude k dispozici pouze se 156k verzí. Vrcholnou variantou bude systém (Nissan 🙂 ) e-Power, jenž oproti modelu Note posílil na 190 k a 330 Nm a zvětšil se objem benzinového generátoru na 1,5 l. Tato verze bude prodávána pouze jako předokolka.

Prodej v Evropě by měl být zahájen v polovině letošního roku, tehdy budou také známy podrobné technické informace – a samozřejmě ceny… 😉

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *