Honda mění presidenta. Povede ji šéf R&D.

Honda oznámila, že 1. dubna 2021 odstoupí z funkce presidenta Takahiro Hachigo a vystřídá jej současný šéf oddělení výzkumu a vývoje (R&D) Toshihiro Mibe. Hachigo odchází po šesti letech, po složení funkce bude ještě do konce června působit v představenstvu a poté ho čeká důchod.

Volba Hachiga byla v roce 2016 velkým překvapením, nepatřil k elitním manažerům, nichž se rekrutují presidenti společnosti a přestože je vystudovaný inženýr a pracoval i ve vývoji, působil později v nákupu a vedl továrnu Suzuka. Nastoupil ve špatné době, kdy Honda téměř nevydělávala, potřebovala restrukturalizaci a existovaly dokonce teorie, že v případě neúspěchu bude Hachigo postradatelný obětní beránek. Jenže Hachigo to zvládl. Ale teď se Honda potřebuje zase posunout jiným směrem a do vedení tak míří současný ředitel R&D.

Mibe šéfuje vývoji Hondy od roku 2019 a jeho specializace dává tušit, proč byl vybrán právě on. Je totiž expertem na pohonné jednotky a jeho úkolem bude provést Hondu obdobím plošné elektrifikace. Tak doufejme, že za jeho éry bude kromě co nejnižších emisí pamatováno i na nějaké ty fun-to-drive modely. 😉

4 komentáře: „Honda mění presidenta. Povede ji šéf R&D.

  • 26.2.2021 (14:37)
    Trvalý odkaz

    a to je skoda… Hachigo byl velkej frajer, udelal hodne a vedl Hondu v souladu s originalni “filosofii”. Tak nezbyva nez doufat, ze nastupce bude taky dobrej a nebude z Hondy jen tovarna na nudna “slapaci” auticka.

    Reagovat
    • 26.2.2021 (19:18)
      Trvalý odkaz

      To bych neřekl, Hachigo fungoval spíš jako kat. Ale nelze mu nic vyčítat, od toho tam byl. Svou práci odvedl na jedničku a když píšeš to, co píšeš, tak to Hondě ani nijak zvlášť neuškodilo (y)

      Reagovat
      • 28.2.2021 (0:12)
        Trvalý odkaz

        za jeho vlady vzniklo relativne dost sportovnich (vice ci mene) modelu. Pred nim to byla nejvetsi bida v minulosti. Libilo se mi co hlasal, ac toho mohl ci nemohl dosahnout.

        Reagovat
        • 28.2.2021 (13:04)
          Trvalý odkaz

          Které máš na mysli? Jazz 1.5 Dynamic se dělá od nepaměti (od 1. generace), jen se nevozil do Evropy, což už není něco, co by asi ovlivňoval ze své pozice prezident automobilky. HR-V Sport zase existovalo v Číně jako Acura CDX, ale dejme tomu, tohle mu asi k dobru připsat lze.

          Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *