Nissan vyvíjí motor s rekordní tepelnou účinností

Japonské automobilky představují už od 60. let narostou špičku v oblasti benzinových motorů, celá desetiletí se předháněly v zavádění inovativních technických řešení. Nyní už asi nejsou pohonné jednotky s vnitřním spalováním v centru zájmu zákazníků – a ani výrobců samotných. Pryč je honba za 8000+/min a litrovými výkony, ale zdá se, že tu máme nový sport – snahu o co nejvyšší tepelnou účinnost – a tedy co nejnižší spotřeby a emisí.

Soutěž s thermal efficiency rozjela Toyota, chlubí se jí už několik let – její nové motory Dynamic Force mají termodynamickou účinnost 40 % a jsou považovány za naprostou špičku. Díky tradičně mizernému marketingu se už méně ví, že atmosférická patnáctistovka Honda Earth Dreams (v řadě různých instalací) dosahuje stejné hodnoty a v případě Hondy Insight je to dokonce 40,5 %. Ale chystá se mnohem větší průlom. Nissan teď oznámil, že nová generace hybridního pohonného systému e-Power bude dosahovat 50% účinnosti, je přitom zajímavé, že Toyota u svých současných hybridů uvádí účinnost jen 41 procent.

Nissan ale není jediný, kdo oznámil takto vysokou hodnotu u vyvíjených technologií. Honda u blíže nespecifikovaného laboratorního projektu dosáhla 51 % a Mazda vyvíjí Skyactiv 3, jenž má mít dokonce 56 procent! Ale ani v jednom z těchto případů nebylo oznámeno datum uvedení na trh ani finální hodnoty, takže soutěž je do budoucna otevřená. Už teď je ale jisté, že si to mezi sebou v této disciplíně nemilosrdně rozdají už čtyři japonské značky. A zbytek světa? Mlčí… 😉

Jeden myslel na “Nissan vyvíjí motor s rekordní tepelnou účinností

  • 28.2.2021 (0:14)
    Trvalý odkaz

    se ted laboruje s tema ruznyma rezimama spalovani, jakoze compresni spalovani apod., tech teoretickych systemu je vic. Bude zajimavy sledovat komu se co povede realizovat.

Komentáře nejsou povoleny.