/ Honda prodává jako první autonomní systém Level 3! /

Od včerejška si můžete vůbec poprvé pořídit auto, u něhož se řidič zcela legálně nemusí za určitých podmínek věnovat řízení! Honda jako první automobilka na světě začala prodával vůz, vybavený autonomním systémem Level 3 – luxusní hybridní sedan Honda Legend. Všechny podrobnosti naleznete níže v tiskové zprávě.

********************

Společnost Honda představuje bezpečnostní systém nové generace Honda SENSING Elite s autonomním řízením třetí úrovně

  • Společnost Honda představuje nový bezpečnostní systém Honda SENSING Elite
  • Ve výbavě modelu Honda Legend Hybrid EX, který je k dispozici pro leasingový prodej v Japonsku
  • Systém Honda SENSING Elite je vybaven funkcí „Traffic Jam Pilot“, první autonomní technologií třetí úrovně, kterou uznávají japonské úřady
  • Dále jsou k dispozici funkce „Hands-off“ a „Emergency Stop Assist“

Společnost Honda Motor Co., Ltd. zahájí leasingové prodeje vozů Honda Legend EX vybavených systémem Honda SENSING Elite 5. března 2021 v Japonsku.

Se svým záměrem zajistit společnost bez dopravních nehod založeném na celosvětovém bezpečnostním sloganu – „Bezpečnost pro každého“, společnost Honda již dlouho posouvá hranice výzkumu a vývoje bezpečnostních technologií. Uvedení modelu Legend vybaveného systémem Honda SENSING Elite představuje další krok vpřed v oblasti pokročilých bezpečnostních technologií.

Systém Honda SENSING Elite je založen na funkci Honda SENSING, která je ve standardní výbavě všech vozů Honda prodávaných v Evropě.

Jednou z nabízených „elitních“ technologií je funkce „Traffic Jam Pilot“, pokročilá technologie splňující podmínky pro autonomní řízení třetí úrovně (podmíněné autonomní řízení v omezené oblasti), pro kterou získala společnost Honda typové schválení od japonského ministerstva pro půdu, infrastrukturu, dopravu a cestovní ruch (MLIT)*1. Technologie Traffic Jam Pilot umožňuje systému autonomního řízení převzít za určitých podmínek od řidiče řízení vozidla, například když se vozidlo ocitne v dopravním přetížení na rychlostní komunikaci*2.

K ovládání vozidla systém určuje jeho polohu a stav vozovky pomocí dat z trojrozměrných map s vysokým rozlišením a globálního navigačního družicového systému (GNSS*3), který pomocí několika externích senzorů detekuje 360stupňové okolí vozidla. Systém zároveň sleduje stav řidiče pomocí monitorovací kamery namontované uvnitř vozu. Na základě tohoto širokého spektra informací hlavní řídicí jednotka ECU správně rozpoznává, předpovídá a rozhoduje o ovládání na vysoké úrovni pro vstupy akcelerace, brzdění a řízení a využívá jej s cílem pomoci řidiči dosáhnout vysoce kvalitní a plynulé jízdy.

Při vývoji systému bylo využito celkem 10 milionů vzorů simulací skutečných situací a bylo provedeno několik předváděcích testů při jízdě s testovacími vozy na rychlostních komunikacích v rozsahu přibližně 1,3 milionů kilometrů, přičemž bezpečnost a spolehlivost byly stanoveny jako nejvyšší priorita. Systém je navíc navržen se záložními prvky s cílem zajistit bezpečnost a spolehlivost v případě problému s jakýmkoliv zařízením.

Exteriérové vybavení navržené výhradně pro tento zcela nový model Legend zahrnuje modrá doplňková světla a speciální hliníková kola. Senzory jsou zabudovány tak, aby byly méně nápadné, takže vzhled odpovídající kultovnímu sedanu je dále vylepšen, zatímco diskrétně upozorňuje na skutečnost, že se jedná o vozidlo vybavené autonomním pohonem.

Výbava interiéru exkluzivně pro tento model zahrnuje kontrolky Honda SENSING Elite s pečlivě zvolenými příslušnými pozicemi, velikostmi, barvami, jasem a dalšími detaily, jakož i grafickou přístrojovou desku zcela tvořenou 12,3palcovým LCD displejem. Tato výbava byla začleněna s cílem zajistit intuitivní pochopení provozního stavu, aktuální situace a veškerých požadavků na zpětné převzetí řízení řidičem.

Klíčové vlastnosti systému Honda SENSING Elite

Funkce „Hands-off“

Pokud jsou při jízdě po rychlostní komunikaci s adaptivním tempomatem (ACC) s aktivovaným systémem následování pomalou rychlostí a systémem pro udržování v jízdním pruhu (LKAS) splněny určité podmínky, bude systém asistovat při řízení, i když řidič nebude držet volant.

  • Adaptivní řízení v jízdním pruhu:

Systém pomáhá při řízení a sledování vozu jedoucího vpředu ve stejném jízdním pruhu. Systém řídí vozidlo středem jízdního pruhu a současně zachovává jeho přednastavenou rychlost. Pokud je vpředu jiné vozidlo, systém ho pomáhá následovat a dodržovat správnou vzdálenost.

  • Aktivní asistent změny jízdního pruhu s funkcí Hands-off

Pokud řidič při jízdě využívá adaptivní řízení v jízdním pruhu a potvrdí, že okolí je bezpečné, a zapne směrová světla, systém pomáhá při zrychlování/zpomalování a řízení při změně jízdního pruhu.

  • Aktivní změna jízdního pruhu s funkcí Hands-off

Pokud řidič při jízdě využívá adaptivní řízení v jízdním pruhu a zapne aktivní změnu jízdního pruhu s funkcí Hands-off, systém vyhodnotí situaci a za určitých podmínek pomůže s přejetím do jiného jízdního pruhu nebo předjetím jiného vozidla. Pokud systém zaznamená vpředu pomalu jedoucí vozidlo, upozorní na to řidiče a poté mu pomůže předjet jej a vrátit se zpět do jízdního pruhu.

Funkce Traffic Jam Pilot

Pokud se vozidlo při řízení s využitím adaptivní jízdy v jízdním pruhu za určitých okolností ocitne v dopravním přetížení, systém převezme od řidiče kontrolu nad zrychlováním, brzděním a řízením a současně za něj sleduje okolí vozu. Systém řídí, zastavuje a pokračuje v jízdě ve stejném jízdním pruhu a udržuje správnou vzdálenost podle rychlosti vpředu jedoucího vozidla. Když je vozidlo pod kontrolou systému, řidič může sledovat televizi/DVD na obrazovce navigace nebo ovládat navigační systém a vyhledat si cílovou adresu, což pomáhá zmírňovat únavu a stres řidiče při jízdě v dopravní zácpě.

  • Funkce Emergency Stop Assist:

Pokud řidič stále nereaguje na požadavek systému na převzetí řízení (předání kontroly nad vozem zpět řidiči), systém pomáhá zpomalit a zastavit vozidlo vyjetím do krajního jízdního pruhu nebo na krajnici. Konkrétněji, v případě, že řidič nereaguje na požadavek systému na převzetí řízení, když se má deaktivovat funkce Traffic Jam Pilot/Hands-off, systém bude dále vyzývat řidiče, aby reagoval na požadavek systému na převzetí řízení pomocí vizuální, zvukové a dotekové signalizace, včetně vystupňované zvukové signalizace a vibrací bezpečnostního pásu řidiče. Pokud řidič stále nereaguje, systém pomůže zpomalit a zastavit vozidlo, přičemž upozorní ostatní vozidla pomocí výstražných světel a klaksonu. Je-li možné zastavit na krajnici, systém pomůže zpomalit a vyjet z jízdního pruhu na krajnici a bezpečně tam zastaví. *4

Rozhraní člověk-stroj (HMI)

Toto rozhraní umožňuje řidiči okamžitě rozpoznat provozní stav systému, jízdní situaci a požadavky systému na převzetí řízení. Kontrolky systému Honda SENSING Elite jsou umístěny na volantu, v horní části obrazovky navigace a na odkládací přihrádce v palubní desce. Je-li aktivována funkce Hands-off, rozsvítí se kontrolka na volantu, a pokud je aktivována funkce Traffic Jam Pilot, rozsvítí se také další modré kontrolky. Pokud systém požaduje převzetí řízení, všechny kontrolky změní svou barvu na oranžovou a blikáním upozorní řidiče. Přístrojová deska zcela tvořená velkým 12,3palcovým LCD displejem také jednoduše a jasně zobrazuje provozní stav systému, jízdní situaci a požadavky na převzetí řízení.

Omezený leasingový prodej modelu Honda Legend Hybrid EX bude zahájen v Japonsku od 5. března.

https://www.youtube.com/watch?v=PGLBiORNgOE&feature=emb_logo