Acura: proč se nechlubí plány na elektrifikaci?

Jestli alespoň trochu sledujete aktuální dění v autoprůmyslu, víte, že dnes neexistuje značka, která by neoznamovala plány na elektrifikaci – a samozřejmě čím dříve, tím lépe. Nebo ano? Jedna by se našla a asi vás překvapí, že je to …Acura! Ano, Acura výrobce prvního sériově vyráběného hybridního supersportu NSX – supersportu, napěchovaného top technikou, o který zákazníci téměř nemají zájem. A také značka, která byla po Lexusu první prémiovkou, která nabídla midsize SUV s hybridní technikou.To jsou paradoxy…

Co se tedy u Acury děje? To prozradil šéf automobilky John Ikeda v rozhovoru pro Automotive News. Pravověrného petrolheada to určitě potěší – Acura teď chce budovat (tedy přesněji řečeno oprášit) svojí sportovní image.

Acura vznikla na sklonku osmdesátých let jako sportovní značka Hondy (a první japonská prémiová značka), Ikeda se poměrně důrazně ohrazuje proti nálepce „luxusní“, i když prémiové značky prostě chtě-nechtě musí tyto dva aspekty spojit dohromady. Ikeda každopádně na rovinu přiznává, že po dvou dekádách úspěchů přišlo odchýlení od původních hodnot, které však teď chce znovu oživit. Zásadním předpokladem je samozřejmě design, všechny modely s výjimkou stařičkého kompaktního sedanu ILX (ten technicky vychází z deváté (!) generace civicu) už mají styling, inspirovaný konceptem Precision, ale to samo o sobě samozřejmě nestačí.

Teď chce Acura v první řadě posílit svou pozici „performance“ značky. Dvoulitrový turbomotor, původem z Civicu Type R, sice představuje oproti dosavadnímu V6 3.5 imageově krok zpátky, ale poskytuje lepší dynamiku, Acura také vyvinula (respektive upravila (ale o tom zase někdy příště 😉 ) platformy Hondy tak, aby byly co nejpevnější a umožnily co nejlepší jízdní vlastnosti. Nelze samozřejmě přehlédnout ani existenci NSX, které je sice hybridní, ale bez ohledu na to se jedná o exotický supersport – není moc prémiových značek, které nabízí sporťák s motorem uprostřed. Vlastně žádná – to musíte vyloženě je sportovním brandům, jako je Ferrari, Lamborghini nebo McLaren. Ale hlavním trumfem Acury budou sportovní modely Type S. Ty by měly mít všechny typy značky a pod kapotou se bude nacházet nově vyvinutý V6 3.0 Turbo (no, u nástupce ILX, který možná ponese opět označení Integra, o tom trochu pochybuji).

Takže tohle je plán pro pár příštích let. Až se Acura znovu zapíše do srdcí (a peněženek) petrolheadů, bude přemýšlet, co dál. Ikeda samozřejmě chápe, že bez elektrifikace to nepůjde, ale až to bude nevyhnutelné, Acura bude mít opět prioritu – aby příští hybrid nebo EV bylo dostatečně sportovní a dynamické. A to zní slibně.

Je tu samozřejmě určitý prostor pro shitstorm nebo řekněme – oprávněné pochybnosti. Acury Type S budou výkonnostně na úrovni slabších sportovních verzí německé konkurence – S u Audi, M Performance u BMW a AMG 45 u Mercedesu. Na jejich RS, M a AMG 63 Acura odpověď mít nebude. Z pohledu prodejů to problém nebude, ale z hlediska image by to určitá komplikace být mohla. Na druhou stranu – japonská konkurence je na tom ještě hůř. Infiniti sportovní modely vzdalo a modely F u Lexusu jsou momentálně na vymření. Takže když pomineme extrémisty, Acura skutečně bude nabízet performance modely – a to by mohlo stačit. Minimálně tu vznikne prostor pro aftermarketové firmy. Snad budou foukaný V6 a 10AT dostatečně dimenzované. 🙂

2 komentáře: „Acura: proč se nechlubí plány na elektrifikaci?

  • 11.3.2021 (15:08)
    Trvalý odkaz

    diky bohu za takovy lidi jako je ten Ikeda.

    • 11.3.2021 (18:23)
      Trvalý odkaz

      Kdo by to čekal …od designéra, co? 😉

Komentáře nejsou povoleny.