Novinky

IS 500 F Sport Performance: Lexus vysvětluje, proč to není IS F

Lexus před necelým měsícem potěšil premiérou sportovního sedanu IS F Sport Performance, určeného pro americký trh. Po sérii špatných zpráv je jeho příchod pro petrolheady rozhodně dobrá zpráva, ale samozřejmě to vyvolalo otázku, co je (a bude) s IS F. Lexus je na zvídavé dotazy připraven, ale jak už to v takových případech bývá, moc jsme se toho nedověděli. Automobilka vysvětluje, že model F Performance je novinkou v hierarchii značky, nacházející se samozřejmě mezi primárně stylingovým paketem F Sport a ostrým sportovním IS F. Nově představený vůz tedy nepředstavuje sportovní maximum, které je Lexus schopen z modelu IS dostat. To jsme ale samozřejmě pochopili hned na začátku. Bohužel to však nic neříká o návratu ještě sportovnější varianty IS F.

Škálu modelů podle tvrzení zástupců automobilky model F doplnit může, verze F Sport Performance jeho existenci nevylučuje, ale přijít vůbec nemusí. Zákazníků, kteří vyžadují (relativně) puristický sportovní sedan, kvapem ubývá a u Lexusu jich ani nikdy moc nebylo. Verze F Sport Performance většinu zájemců o rychlé svezení jízdně i dynamicky určitě uspokojí a navíc nebudou muset dělat kompromisy v oblasti komfortu, odhlučnění nebo kvality jízdy. Navíc vývoj F variant stojí spoustu peněz, které by se s ohledem na malé prodeje nemusely vrátit. Ale na F nelze nahlížet pouze pohledem účetního oddělení, prémiová značka rozhodně sportovní model potřebuje a kupé RC F, které dnes nese prestižní logo F jako jediný vůz značky, už má své roky, takže určitá naděje tu nejspíš je…

3 komentáře: „IS 500 F Sport Performance: Lexus vysvětluje, proč to není IS F

  • co by to melo navic, kdyby to melo byt ISF? min odhlucneni? jeste tvrdsi podvozek (tak delaj se adaptivni, tak neni problem snad pritvrdit a primekcit dle libosti, tipuju ze tehle bude na sport+ slusne tuhy).. co jeste?

    • Turbo. Resilo se prece, ze ho dostane eFkove LC.

  • Jo, přesně tak, nějaké kilo dolů na odhlučnění, popřípadě použití jiných materiálů (karbonová střecha třeba), nějaké kilo nahoru kvůli bodykitu, možná trochu jiná geometrie. Ostatní se už dá vyřešit elektronikou, různé módy pro motor, převodovku, řízení a tlumiče. Dneska už to není taková věda jako před lety.

    Ten turbomotor z LC F by asi malé IS nedostalo, měl být jen pro LC, LS a topmodel crossover-coupe. Ale mohli by ze stávajícího V8 dostat pár klokanů navíc, určitě není na limitu svých možností.

Komentáře nejsou povoleny.